Nem alszol rendesen éjszaka? – Megmondjuk miért!

Szerző: | 2019. 01 13.

Emberek milliárdjai sikeresen rontják saját sorsukat a következő módszerek segítségével, így ezek jogosan maradtak fenn az idő rostáján. A rossz életminőség három alappillére: rossz alvás, helytelen táplálkozás, fegyelmezetlen életmód. Szerencsére egyik a másikra is hat, így bárhol beléphetsz az ördögi körbe, ha tönkre akarod tenni saját életedet. A rossz alvás már egy nap alvásmegvonás után hatékonyan rombol, hát még, ha képes vagy hosszú ideig fenntartani az alvásproblémákat!

Nézzünk néhány jól bevált tippet a rossz alváshoz

1. Állíts be 3-4, rettenetesen irritáló ébresztőórát. Úgyis átalszod, de ez garantálja, hogy mégis felriadj, majd bal lábbal kelj fel. Kerüld a kellemes ébresztő zenéket, vagy a kedvenc számodat! Egy jól induló nap akár az esti álmatlanságodat is veszélyeztetné! Haladóknak: Verd szét az ébresztőórát, mielőtt visszaaludnál! Így ostorozhatod is magad, miközben az új vásárlásával értékes órákat pocsékolsz az életedből.

2. Aludj vissza, kelj túl későn, hogy felboruljon a cirkadián-ritmus, így ingyen eléred azt az állapotot, amiért mások repülőjeget vesznek Ausztráliába és vissza. Ébreszd magad 1-2 jó erős kávéval, aminek a hatása még 24 óra múlva sem cseng le, de délután visszacsap, és alszol egy órát, rontva az esélyeidet a jó éjszakai alváshoz. Késő délután erős kávéval lendítsd magad tovább! Haladóknak: Minden csésze kávé előtt fogadd meg, hogy ez lesz az utolsó, leszoksz. Így lelkiismeret furdalást is kelthetsz magadban. Nehogy a tiszta lelkiismeret miatt javuljon az alvás.

3. Kerüld az étkezést, hogy este hat után másfél napra valót bírj enni, hiszen a tele gyomor fél siker az álmatlansághoz vezető úton. Haladóknak: Nap közben csupa jeges, szénsavas, ropogós, száraz szemétkaját nassolj, mert ez kibillenti a szél doshát, ezzel akadályozva az elalvást. Lefekvés előtt egyél még egy tál hideg nyers salátát, had dolgozzon a szervezeted az emésztéssel az alvás helyett!

4. Pillanat szünetet se tarts egész nap! Nehogy ideje legen az agynak kezelni az élet folyását, így estére egész biztosan tele lesz a fejed feldolgozatlan rágódni valókkal. Nyertél legalább 2 óra ébren hánykolódást! Haladóknak: Vessz össze a könyvelőddel, és szorongj azon, hogy bosszút áll vagy nem fog neked dolgozni többé! Hidd el, üldöz a NAV, a CIA és a szomszéd, mert téged vádol azzal, hogy elhizlaltad a macskáját.

5. Szerezz be jó erős, hideg fényű izzókat, és világítsd ki a hálószobát! Csapd be a tobozmirigyed, hogy messze még az éjszaka!

6. Ágyadat huzatos, zajos helyre állítsd, a matrac legyen túl kemény vagy túl puha. Családtagjaid fontos holmijait tartsd a hálószobádban, hogy rád kelljen nyitniuk, amikor már épp elaludnál, így az alvás édes méze nem fog elcsábítani. Haladóknak: Számolj be párodnak részletesen a nap legszörnyűbb eseményeiről!

7. Lefekvés előtt nézd át a határidőnaplódat, mit is kell feltétlenül elvégezned holnap. Különösen ajánlom a „múlt hétről elmaradt munkák” menüpontot.

8. Mindenképpen facebookozz még lefekvés előtt, mert az elektronikus eszközök használata a képernyőből áradó fény hullámhossza miatt hasznos lesz neked a közérzeted rombolásához. Tovább segíti az álmatlanságod, ha mobiltelefonod az ágy közelében helyezed el éjszakára.

9. Közvetlenül lefekvés előtt zuhanyozz vagy fürödj, így a szervezeted felfrissül, és hallani sem akar majd az elalvásról.

10. Az ágyban rágódj régi problémákon, vagy fókuszálj valami idegesítő zajra. Véletlenül se figyeld a légzésed vagy meditálj! A mantrák is rendkívül veszélyesek – megnyugszol, aztán még el találsz aludni észrevétlenül.

11. Izgulj, hogy holnap megint elalszol, és lekésed életed legfontosabb eseményét. Ne végy tudomást a telefonos ébresztés lehetőségéről, mert rögtön megnyugodnál, és álomra hajtanád a fejed!

A fenti alvásrontó praktikák alig vesznek igénybe napi 3-4 órát, tehát még abban is segítenek, hogy az értékes életidődet elpocsékold.

Ha sajnálod környezetedtől azt a kis kárörömet, amivel szenvedésedet szemléli, és önző módon mégiscsak inkább jól szeretnél aludni, akkor évezredek óta bevált alvásmódszerekkel várlak a

Jóga a egészséges alvásért című tanfolyamon!

További részleteket  a <<tanfolyam leírásában>> találsz.

Szilágyi-Nagy Ildikó

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel, hogy ők is elolvashassák!