MBCT = Mindfulness + kognitív terápia
Sajátélmény csoport

Kezdés: 2023.02.20. hétfő 8:00 – 9:30 (Hogy jól induljon a hét ;))

Időtartam: 8 x 90 perc

Helyszín: AUM Jógaközpont, Astoria

A program díja: 54 000 Ft

Max. létszám: min. 6, max. 10 fő

Csoportvezető:
Ócsai Zoltán – MBCT tréner, mentálhigiénés szakember, csoportvezető/facilitátor, jógaoktató

Mi is az MBCT?

Az MBCT a távol-keleti „tudatos jelenlét” meditációt és elsősorban a kognitív pszichológiai alapelveket ötvöző, vallásoktól teljesen független, tudományos alapokon nyugvó gyakorlati és elméleti rendszer összessége.
Ezt a Mark Williams oxfordi pszichológus professzor és John-Kabat Zinn amerikai orvosprofesszorok által kifejlesztett módszert, az orvostudomány számos területén alkalmazzák a stressz-csökkentéstől a visszatérő depresszión át egészen az idült fájdalmakig.

Mi is az MBCT tanfolyam lényege?

A tudatos jelenlét lényege, hogy minél inkább próbálunk minden egyes pillanatot tudatosítani megfigyelve a külvilágot (pl. színek, illatok, hangok) és saját magunkat (a légzésünket, az érzelmeinket, a gondolatainkat és testünk érzelmekre és gondolatokra adott reakcióit – pl. stressz, idegesség esetén a gyomrunk összeszorulását). Az MBCT másik alappillére, hogy a dolgokat elfogadjuk úgy, ahogy vannak, és nem reagálunk rájuk intenzív érzelmekkel, gondolatokkal vagy testi tünetekkel. A „szabad lennie” alapelvet követjük. Nem ítélkezünk mások és magunk felett. Elvárásainkat elengedjük azzal kapcsolatban, hogyan „kellene” történnie a dolgoknak. Nyitottsággal, türelemmel szemléljük a világot, ugyanúgy, mint egy kisgyermek. A gondolatainktól távolságot tartunk, hiszen azok csak a valóságról alkotott elképzeléseink, és nem feltétlenül igazak (pl. ha valaki nem köszön nekünk, nem feltétlenül udvariatlanságot kell látnunk mögötte, elképzelhető, hogy az illető csak nem vett észre bennünket).

Az MBCT alkalmazása ma már olyan egymástól távol álló területekre is kiterjed, mint az elhízás, az önértékelési zavarok vagy a figyelemzavar területe.

Mi fog történni?

Hetente egyszer másfél-két órában megtanulunk tudatosabban és boldogabban élni, jobban szeretni és elfogadni önmagunkat és másokat.

Megtanítjuk az elménket, hogy elfogadóbb legyen a világ történései iránt, kevésbé reagáljon a negatív helyzetekre intenzív érzelmekkel és gondolatokkal.

Megtanuljuk átkapcsolni az elménk a „robotpilóta” üzemmódból a „létezés” üzemmódba. Ha az elménk a jelenben tud minél inkább létezni, és a jelen pillanatnak örülni, akkor kevésbé lesz ideje rágódni, aggódni, dühöngeni, szomorkodni, illetve elmerülni a negatív érzelmekben és kártékony gondolatokban, vagy esetleg a fájdalommal foglalkozni.

Kinek ajánljuk?

  • Aki boldogabban szeretné élni az életét, és jobban élvezni az élet apró „most” pillanatait.
  • Aki stresszesnek érzi az életét, és nem tud megküzdeni a stresszel.
  • Aki kíváncsi és nyitott az új dolgokra, és szeretne fejlődni, változtatni az élethez való hozzáállásán.
  • Aki hajlandó a program 8 hete alatt minden nap otthon 20-30 percet szentelni a gyakorlásra, és végigcsinálni a 8 hetes programot.

Jelentkezés menete

Jelentkezni az alábbi űrlapon keresztül tudsz.

Ezután egy 30 perces online interjú keretében találkozunk, megismerjük egymást és megbeszéljük az esetlegesen felmerült kérdéseket.

A helyedet biztosítani a csoportban az 50%-os (27 000 Ft) előleg befizetésével tudod. Ehhez kacsolódó részleteket az interjú után küldött emailben írom meg. A részvételi díj másik felét az első alkalommal tudod rendezni.

 

Ki vagyok?

Ócsai Zoltán

MBCT tréner, Mentálhigiénés szakember, Csoportvezető/facilitátor, Integrál önismereti tanácsadó, Mediátor, Coach, Jógaoktató

1000+ óra önismereti csoport sajátélmény és vezetői tapasztalataim alapján azt vallom, hogy nem csak nagyon érdemes, hanem az egyik legtermészetesebb út, egy megtartó közösség vagy csoport transzformáló erejéből merítkezve szembenézni önmagunkkal. Ennek a csoportfolyamatnak az esszenciáját mutatja meg az MBCT módszer. Ezért is ajánlom, hogy gyere és ismerkedj meg ezzel a tudatos jelenlét gyakorlattal.