Kezdő Hatha Jóga tanfolyam

2019. szeptember 9-től | HÉTFŐNKÉNT 17:30-19:30 | 10 alkalmas 

Oktató: Czeizler Krisztina

A tanfolyam díja: 25.900 Ft / 10 alkalom

Kezdés: 2019. szeptember 9. hétfő, 17:30

Helyszín: AUM Jóga Blaha (1085 Bp., Stáhly u. 13.)

Ez a tanfolyam neked szól ha teljesen kezdő vagy és szeretnél megismerkedni a jóga világával, vagy ha már egy ideje gyakorolsz, de szeretnéd megérteni és elsajátítani, pontosítani az alapokat. 

A tanfolyam fokozatosan vezet be a hatha jóga elméleti és gyakorlati rendszerébe. Foglalkozunk a jóga filozófiájával, eredetével és azzal, hogy miként valósítható meg mindez a modern-nyugati ember számára. Hogyan jöhet létre a jóga a hétköznapokban, és miként támogat minket abban, hogy életünket tudatosabban, egészségesebben, önelfogadóbban és teljességében éljük meg.

Az órák felépítése követi a klasszikus jógaórák felépítését (elcsendesedés, fizikai gyakorlás, relaxáció, légzőgyakorlatok, rövid meditáció), 20% elmélet és 80% gyakorlat arányban.
Kiemelt szerepet kapnak az ászanák (testgyakorlatok), azok pontos kivitelezése, előkészítése és hatás szerinti besorolása. Megtanuljuk az alap légzőgyakorlatokat és a relaxáció-meditáció alapelveit, foglalkozunk a napüdvözlet és a holdüdvözlet sorozatokkal, és a kiegyensúlyozott-, otthoni gyakorlás felépítésével.

A tanfolyam célja

tanfolyam célja, hogy bevezesse a kezdő-, vagy elmélyülni kívánó gyakorlókat a jóga világába és az órákon kialakítsunk egy olyan gyakorlási módszert-sorozatot, amely biztonsággal gyakorolható akár otthon is, mindezt egy írásos jegyzettel támogatva.

Tematika

– bevezetés a jógafilozófiába
– a jóga alapelvei
– testgyakorlatok, légzőgyakorlatok, relaxáció és meditáció
– az otthoni gyakorlás felépítése
– kiegyensúlyozott gyakorlás és életmód kialakítása a jóga segítségével

 

A rendszeres jógagyakorlás hatása

  • egészségesebb test: beindulnak a szervezet gyógyító folyamatai, tisztul és harmonizálódik az egész szervezet. Kiegyensúlyozódik az idegrendszer és a hormonrendszer működése, az anyagcsere folyamatok (ezáltal jó hatással van az emésztési problémákra), csökken a stressz és az ezzel járó panaszok (alvászavarok, légzési nehézségek, feszültség). Erősödnek a csontok, izmok és javul az ízületek mozgástartománya, az állóképesség. Javul a testtartás (ebből adódóan a tartáshibák is jól kezelhetőek, megelőzhetőek, pl. derékfájás, hátfájás).
  • a jóga jó hatással van a személyiség fejlődésére is: kiegyensúlyozottabbá-békésebbé, magabiztosabbá, elfogadóbbá, pihentebbé, energikusabbá válunk. Fejlődik a kitartásunk, alkalmazkodó-, és koncentrációs képességünk, az empátia készsége.
  • fejleszti a testtudatosságot-önismeretet, érzékenyebbé tesz a finomabb érzetek és megélések iránt
  • a jóga gyakorlatai által megtanulhatjuk, hogyan éljük meg a jelen pillanatot, legyünk jelen abban, amit éppen csinálunk, és a dolgokat úgy fogadjuk el (éljük meg), ahogy azok vannak.