AYURVÉDIKUS JÓGA TANFOLYAM 

Fókuszban a csakrák

2019. április 29-től | HÉTFŐNKÉNT 18:30-20:00 | DR. SZILÁGYI-NAGY ILDIKÓ

Oktató: Dr. Szilágyi-Nagy Ildikó

Létszám: max 15 fő

A tanfolyam díja: 24 900 Ft / 10 alkalom

Kezdési időpont: 2019. április 29., hétfő 18:30

Helyszín: AUM Blaha VISNU terem (1085 Bp., Stáhly u. 13.)

A tanfolyamon megismerkedhetsz az Ayurvedikus jóga rendszerével, ezen belül a hangsúly a csakrákra kerül. Az óra elején a jóga és Ayurveda elméleti alapjaiba kapsz betekintést, és megtudhatod, hogyan használd a csakrákat mindennapi gyakorlásodban. Az ászana gyakorlást a csakrákra fűzzük fel, így közvetlenül megtapasztalhatod a csakrák helyét, és megtanulhatod, hogyan gyakorolj velük.

Az ayurvedikus jóga az élet tudományának (Áyurveda) egészségmegőrző elveit a tradicionális, Patanjali Jóga szútráin nyugvó jóga gyakorlással ötvözve személyre szabható, rugalmas rendszert kínál. Ez a rendszer nagyszerűen alkalmas egészségmegőrzésre és része lehet jógaterápiás folyamatnak is. A tanfolyamon megismert gyakorlási elvek és gyakorlatban alkalmazott elméleti fogalmak jó bevezetést nyújtanak bármelyik jógarendszerhez is. A bevezető tanfolyam arra törekszik, hogy elméleti túlterhelés nélkül, gyakorlatias megközelítésben adja át a jóga pilléreit, melyek erősek, időtállóak, és melyekre bátran építheted mozgásodat, életmódodat, életvezetésedet.

A csakrákkal való gyakorlás (cakra sadhana) hatásai közül kiemelkedő, hogy stresszcsökkentő hatása miatt jótékonyan hat a psziché, az idegrendszer és az immunrendszer összekapcsolódó hármasára, és közvetetten a hormonháztartásra (pszichoneuroimmunoendokrin rendszer). Így számos, stresszben gyökerező probléma fennállásakor hasznos.

A jógagyakorlás egy szempontból úgy is tekinthető, mint ami a test pránaáramlásait (energiahálózatát) a harmonikus irányba tereli. A gerinc mentén helyezkednek el a szervezet központi áramlásai, úgy is fogalmazhatunk, a gerincoszlop (meru danda) a test központi energiacsatornája. Anatómiai szempontból nyilvánvaló a fontossága, de a lelki jelentősége is figyelemreméltó. A gerinc a tudatosság oszlopa. A testtartásról, gerinc állapotáról leolvasható a hangulat, lélekállapot, élettörténet. Az út kétirányú, tartásunk, gerincünk gondozásával hangulatunkat, tudatállapotunkat befolyásolhatjuk. A kellemes fizikai mellékhatás nyilvánvaló: a gerinc mentén elhelyezkedő csakrák gondozásával a gerincoszlopot és a körülötte elhelyezkedő anatómiai képleteket is szisztematikusan megmozgatjuk, nyújtjuk, ellazítjuk.

Kinek ajánljuk a tanfolyamot?

Annak, aki

  • szeretne rendszerezett elméleti bevezetést kapni.
  • tudatosan, hatékonyan szeretne gyakorolni fizikai, pránikus, tudati és érzelmi szinten is, hogy elérje belső erőforrását.
  • már sokféle jógaórán részt vett, és igényli az alapok rendszerezését.
  • még soha nem jógázott, és szeretné tradicionális irányzattal elkezdeni.
  • részt vett az AUM vagy más stúdió terápiás szempontú tanfolyamán, és általánosabb megértésre vágyik.
  • egészsége megőrzése vagy helyreállítása céljából rendszeresen szeretne jógázni a jövőben.
  • szeretné a stressz káros hatásait csökkenteni.
  • ajánlom olyan nőknek is, akiknek a ciklusukkal van problémájuk.
  • egyszerűen csak kellemesen és hasznosan szeretne eltölteni egy hétfő estét jó társaságban.
A TANFOLYAM SEGÍTSÉGÉVEL MEGÉRTHETED
  • Mi is tulajdonképpen a jóga, és mi a legfőbb alapelve. Hogyan jelenik meg a nem-ártás (ahimsa) a jógagyakorlásban és a mindennapokban.
  • Mi a jóga nyolc „testrésze”, mely segít téged a gyakorlásban és az életben is, és mit is jelentenek ezek az elvont fogalmak a gyakorlatban. (ashtanga)
  • Hogyan épül fel egy ayurvedikus jógaóra. Hogyan válogass egy hosszú jógaóra részei közül a mindennapjaidban az idődhöz, alkatodhoz, célodhoz szabva.
  • Mi az ászana Swami Veda Bharati szerint. Mi egyetlen ászana gyakorlásának öt szakasza, hogyan végezd, és miért is éri meg babrálni vele.
  • Mi a tridosha elve, és hogyan illeszkedik a védikus kozmológiához, vagyis hol is helyezkedik el egy egyén a létforgatagban. Mit is jelent a dosha, amely alapján meghatározható születési alkatunk (prakruti) és aktuális kibillentségünk (vikruti). Hogyan állapítsd meg az alkatod, és mire is jó ez neked a hétköznapokban. Hogyan jelenik meg a tridosha rendszere a jógagyakorlásban.
  • Mi jellemző a három alapvető típusra, vatára, pittára, kaphára. Hogyan gyakorolj, ha vata/pitta/kapha alkatú vagy.

A tanfolyam minden szintű gyakorló előtt nyitott.

A belső erőforrás mindig rendelkezésedre áll. Tanuld meg elérni, és élj vele!

Ha kérdésed merül fel a tanfolyammal kapcsolatban, szívesen válaszolok levélben:

szilagyinagyildiko@gmail.com