Bevezetés a meditációba II.

Koncentráció

2018. január 8-tól | HÉTFŐNKÉNT 19:30-21:00 | 6 alkalmas

Oktató: Czeizler Krisztina

Létszám: max 15 fő

A tanfolyam díja:  13.900 Ft / 6 alkalom

Kezdés: 2018. január 8. hétfő 19:30

Helyszín: AUM Blaha GANESHA terem (1085 Bp., Stáhly u. 13.)

Befizetési határidő: 2018. január 5.

 Hogyan épül fel a tanfolyam sorozat?

A Bevezetés a meditációba 3x6 alkalomból álló tanfolyam sorozat.
  • Bevezetés a meditációba I. – Relaxáció tanfolyam
    (2017. október 30. – 2017. december 4.)
  • Bevezetés a meditációba II. – Koncentráció
    (2018. január 8. – 2018. február 12.)
  • Bevezetés a meditációba III. – Meditációs gyakorlatok
    (2018. február 19. – 2018. március 26.)
A három különálló tanfolyamon különböző technikákkal haladunk előre. Az  első szakaszt, a Relaxációs tanfolyamot követő lépés a relaxációk elmélyítése, a mélyrelaxációk jótékony hatásának megtapasztalása, és a koncentráció fejlesztése (fizikai-, légzőgyakorlatok és egyéb technikák alkamazásával). A cél az, hogy lépésről lépésre vezessünk be a meditáció világába. Ha még sosem meditáltál, a tested és az elméd is fel kell készíteni a gyakorlatra. Ha relaxáció pl. már könnyen megy, de szeretnél mélyebbre merülni a folyamatban, csatlakozz a II. szinthez.

Bevezetés a meditációba I. – Relaxáció tanfolyam

A relaxáció szó eredeti jelentése elengedettséget jelent, arra utal, amikor régen egy rabot elengedtek a fogságból. Felfoghatjuk ezt egy olyan hasonlatként is, amikor a bennünk felgyülemlett feszültség – nem találva más utat a megnyilvánulásnak – elraktározódik. Feltorlódik az izmainkban, vagy testünk más területein, gondolatainkban, és mi a szándékunktól függetlenül úgy tartjuk mindezt magunkban, mintha csak börtönbe zárnánk. Pedig a relaxáció – az elengedettség – könnyedén tanulható, és már kevés gyakorlással is azonnal érezhető eredményt hoz. 
A tanfolyam első harmada erre irányul: megtanulni lazítani. Felismerni a mindennapokban azokat a helyzeteket, amelyekben feszültté válunk, megtanulni tudatosítani (életünk minden területén tudatosabbá válni), és az így kialakult feszültséget oldani. Ezért itt kiemelt szerepet kapnak a fizikai előkészítő-, megkülönböztető-, és a relaxációs gyakorlatok.

Bevezetés a meditációba II. – Koncentráció

Miért ennyire fontos a koncentráció? Mert a megfelelő ellazultságot, a megfelelően kialakított (tanult) koncentráció követi – ez vezet majd el a meditáció állapotához, az elme elcsendesedéséhez. A meditáció célja nem önmagunk kivonása valamiből, vagy egy erőszakosan előidézett állapot felvétele, hanem a békesség és elfogadás útja, a csendesség tapasztalása. A meditáció az önismeret útja.

Bevezetés a meditációba III. – Meditációs gyakorlatok

A harmadik, 6 alkalmas tanfolyamon pedig megismerkedünk pár könnyen elsajátítható meditációs gyakorlattal (pl. légzésfigyelés, imaginatív és auditív technikák, mantra és csakrameditáció) melyek személyre szabottan tudnak segíteni a további gyakorlásban. Fogalkozunk majd a testhelyzet helyes kialakításával, a meditáció elméleti részével és az előkészítő gyakorlatok fontosságával. Így a tanfolyam teljes egésze egy biztonságos és alapos módon előkészített elméleti és gyakorlati tapasztalatot ad a belső csendesség megéléséhez. A teljes tanfolyam a meditáció gyakorlására készít fel.