Stresszoldó Jóga

Nyugati civilizációnk felgyorsult életvitelével gyakran jár együtt a tartós stressz, mely az idegrendszer fokozott válaszreakciója a nehezített körülmények hatására.  A test ezen felfokozott állapotában az izmok szinte állandó feszültsége miatt nem tud megvalósulni a testfolyadékok (vér, nyirok, sejtközi folyadékok) zavartalan áramlása melynek olyan egészségkárosító hatásai mutatkozhatnak, mint a nem minőségi alvás, ingerlékenység, depresszió, étvágytalanság, anyagcserezavar illetve az immunrendszer meggyöngülése. Fontos a feszült idegállapot ellensúlyozása, a testi és pszichés egészségünk tudatos megőrzése. Ehhez nagy segítséget tud nyújtani a jóga gyakorlása.

AZ ÓRÁK FELÉPÍTÉSE

Ezen az órán a stressz oldására különösen jótékonyan ható kiegyensúlyozó, nyugtató ászanákat (jógapózokat) gyakorlunk, mely által oldjuk a test fő stressz-tároló részein, az úgynevezett stressz zónákban (nyak-vállöv-hát-derék) felgyülemlett feszültséget. Átmozgatjuk az ízületeinket, mobilizáljuk a gerincünket, megnyitjuk a mellkasunkat és a szívünket, lazítjuk, oldjuk a görcsöket, blokkokat az izmokban és egész lényünkben. A mozgáson keresztül megtanuljuk felismerni saját határainkat.  Az idegrendszert kiegyensúlyozó, nyugtató légző gyakorlatokat végzünk, relaxációs technikákat tanulunk. Figyelmünk befelé irányításán keresztül megvalósítjuk a gondolataink, vágyaink és elménk működésének tisztulását, lecsendesedését, mentális békénk elérését.

Kortól, nemtől, hajlékonyságtól, bármilyen jógás tapasztalattól függetlenül bárki gyakorolhatja.

MIKOR JAVASOLT?

 

  • Túlzott szorongásos állapotokban, tüneteknél
  • Túlzott frusztráció érzésénél
  • Rossz memória és koncentrációs készség, általános szétszórtság állapotaiban
  • Saját készségeinél rosszabb teljesítményt nyújtóknál
  • Fásultság esetében
  • Alvásproblémával, álmatlansággal küzdőknek
  • Tónusos izomzattal rendelkezőknek, különösképpen a stressz zónákban (hát, vállak, nyak, arc)
  • Feszített élettempót folytatóknak
  • Légzési nehézségekkel küzdőknek
  • Testi-lelki kiegyensúlyozottságot keresőknek
  • Krónikus stressz szindróma (immunrendszer gyengülése, szív és érrendszeri panaszok valamint pszichoszomatikus eredetű megbetegedések) megelőzésére

Stresszoldó Jóga oktatóink

 

Mogyorósy Krisztina

Hatha Jóga oktató

Budinszky Gabi

Hathat jóga oktató - Himalájai tradíció

Pócza Barbara

Jógaterapeuta

Stresszoldó órák a héten

<< Előző hétKövetkező hét >>2018. augusztus 13. hétfő -- 2018. augusztus 19. vasárnap
<< Előző hétKövetkező hét >>2018. augusztus 13. hétfő -- 2018. augusztus 19. vasárnap

Aktuális Stresszoldó tanfolyamok / műhelyek

CLOSE
CLOSE