hatha Jóga

HATHA JÓGA

Tradicionálisan a Hatha jóga egy teljes rendszer, amelynek amelynek célja az egyensúly és a harmónia elérése.  A hatha jóga keretében ászanákat (fizikai gyakorlatok) és pránájámákat (légzőgyakorlatok) gyakorolunk, hogy megteremtsük a test, elme és lélegzet közötti egységet, megőrizzük az egészséget és a jólétet. A gyakorlatok által a test megerősödik és felkészül a meditációra.
A Ha-Tha jelentése Nap-Hold, amely mindig megőrzi az egyensúlyt.

Amellett, hogy a jóga nagyszerű testmozgás, kiválóan csökkenti a stresszt és energikussá tesz. Akik rendszeresen jógáznak, azok jobban alszanak éjszakánként és ritkábban betegszenek meg,  mert a jóga erősíti az immunrendszert is, segíti az emésztést és egyes pózok a belső szervekre gyakorolt gyengéd masszázs által méregtelenítik ezen szerveket, ezáltal javítja az általános egészségi állapotot és véd meg a betegségektől. A jóga minden izmot megmozgat és így természetesen hajlékonyabbá és erősebbé tesz. Megnövekszik az ízületek mozgástere és a tested könnyedébben, szabadabban fog mozogni.

HATHA FLOW

Az órán klasszikus hatha-jóga ászanákat végzünk, kicsit dinamikusabb stílusban, 5-7 légzésig kitartva az egyes pózokat. Egymásra épülő, összefüggő gyakorlatsorokat végzünk. Lágy, áramló mozgással dolgozunk, melynek célja a légzés és a mozgás teljes összehangolása.
Az órákat elcsenedesedéssel, befelé figyeléssel és a légzés beállításával kezdjük, majd a dinamikus bemelegítést követően, napüdvözlet-variációkat, illetve egy adott tematikára (csípőnyitő, gerincet átmozgató, mellkasnyitó, stb.) épülő gyakorlatsorokat végzünk. Az órát vezetett relaxációval zárjuk, melyet a meditatív tudatállapot elérését szolgáló légzés figyelés és légzőgyakorlat előz meg.

A jóga fizikai és pszichológiai hatásai

Íme egy rövid lista a hatha jóga néhány testi és pszichológiai hatásáról:

Fizikai előnyök:

  • Növeli az izom- és csontrendszer rugalmasságát
  • Egészségesebb ízületek
  • Javítja a testtartást
  • Erősíti a csontokat
  • Normalizálja a súlyt
  • Normalizálja az endokrin (hormon) működést
  • Normalizálja a vércukorszintet, koleszterint és trigliceridszinet
  • Az idegrendszert egyensúlyba hozza
  • Javítja az immunrendszer működését
  • Javítja a légzőrendszert (légzésszám csökken és a légzési hatékonyság nő)
  • Javítja a keringési rendszert (pulzusszám csökken, a vérnyomás csökken, a szív- és érrendszeri hatékonyság növekszik)
  • Javítja az emésztőrendszert
  • Növeli az energiaszintet
  • Javítja az alvást
  • Enyhíti a fájdalmat

Pszichológiai előnyök:

  • Csökkenti a mentális feszültséget, stresszt
  • Növeli a szellemi erőt, akaraterőt
  • Növeli az önismeretet és az elfogadást
  • Csökkenti a dühöt és az ellenséges érzelmeket
  • Növeli az önbecsülést
  • Javítja a koncentrációt és a memóriát
  • Javítja a kapcsolatokat
  • Javítja a szokásokat

Hatha Jóga oktatóink

 

Ági Katalin

Hatha jóga oktató

Erdök Gábor

Hatha Jóga Oktató

Julieta Navarro

Hatha Jóga oktató

Budinszky Gabi

Hathat jóga oktató - Himalájai tradíció

Székely Tímea

Jógaoktató

Vörös Éva

Hatha Jóga oktató

Czeizler Kriszta

Vinyasa Flow Jóga oktató

Fischer Zsófi

Hatha jóga oktató

Szoyka Enikő

Hatha jóga oktató

Aktuális Hatha Jóga órák a héten

<< Previous weekNext week >>2019. augusztus 12. hétfő -- 2019. augusztus 18. vasárnap
<< Previous weekNext week >>2019. augusztus 12. hétfő -- 2019. augusztus 18. vasárnap