hatha Jóga

HATHA JÓGA

Tradicionálisan a Hatha jóga egy teljes rendszer, amelynek amelynek célja az egyensúly és a harmónia elérése.  A hatha jóga keretében ászanákat (fizikai gyakorlatok) és pránájámákat (légzőgyakorlatok) gyakorolunk, hogy megteremtsük a test, elme és lélegzet közötti egységet, megőrizzük az egészséget és a jólétet. A gyakorlatok által a test megerősödik és felkészül a meditációra.
A Ha-Tha jelentése Nap-Hold, amely mindig megőrzi az egyensúlyt.

Amellett, hogy a jóga nagyszerű testmozgás, kiválóan csökkenti a stresszt és energikussá tesz. Akik rendszeresen jógáznak, azok jobban alszanak éjszakánként és ritkábban betegszenek meg,  mert a jóga erősíti az immunrendszert is, segíti az emésztést és egyes pózok a belső szervekre gyakorolt gyengéd masszázs által méregtelenítik ezen szerveket, ezáltal javítja az általános egészségi állapotot és véd meg a betegségektől. A jóga minden izmot megmozgat és így természetesen hajlékonyabbá és erősebbé tesz. Megnövekszik az ízületek mozgástere és a tested könnyedébben, szabadabban fog mozogni.

HATHA FLOW

Az órán klasszikus hatha-jóga ászanákat végzünk, kicsit dinamikusabb stílusban, 5-7 légzésig kitartva az egyes pózokat. Egymásra épülő, összefüggő gyakorlatsorokat végzünk. Lágy, áramló mozgással dolgozunk, melynek célja a légzés és a mozgás teljes összehangolása.
Az órákat elcsenedesedéssel, befelé figyeléssel és a légzés beállításával kezdjük, majd a dinamikus bemelegítést követően, napüdvözlet-variációkat, illetve egy adott tematikára (csípőnyitő, gerincet átmozgató, mellkasnyitó, stb.) épülő gyakorlatsorokat végzünk. Az órát vezetett relaxációval zárjuk, melyet a meditatív tudatállapot elérését szolgáló légzés figyelés és légzőgyakorlat előz meg.

A jóga fizikai és pszichológiai hatásai

Íme egy rövid lista a hatha jóga néhány testi és pszichológiai hatásáról:

Fizikai előnyök:

  • Növeli az izom- és csontrendszer rugalmasságát
  • Egészségesebb ízületek
  • Javítja a testtartást
  • Erősíti a csontokat
  • Normalizálja a súlyt
  • Normalizálja az endokrin (hormon) működést
  • Normalizálja a vércukorszintet, koleszterint és trigliceridszinet
  • Az idegrendszert egyensúlyba hozza
  • Javítja az immunrendszer működését
  • Javítja a légzőrendszert (légzésszám csökken és a légzési hatékonyság nő)
  • Javítja a keringési rendszert (pulzusszám csökken, a vérnyomás csökken, a szív- és érrendszeri hatékonyság növekszik)
  • Javítja az emésztőrendszert
  • Növeli az energiaszintet
  • Javítja az alvást
  • Enyhíti a fájdalmat

Pszichológiai előnyök:

  • Csökkenti a mentális feszültséget, stresszt
  • Növeli a szellemi erőt, akaraterőt
  • Növeli az önismeretet és az elfogadást
  • Csökkenti a dühöt és az ellenséges érzelmeket
  • Növeli az önbecsülést
  • Javítja a koncentrációt és a memóriát
  • Javítja a kapcsolatokat
  • Javítja a szokásokat

Hatha Jóga oktatóink

 

Ági Katalin

Hatha jóga oktató

Erdök Gábor

Hatha Jóga Oktató

Székely Tímea

Jógaoktató

Budinszky Gabi

Hathat jóga oktató - Himalájai tradíció

Fischer Zsófi

Hatha jóga oktató

Szoyka Enikő

Hatha jóga oktató

Czeizler Kriszta

Vinyasa Flow Jóga oktató

Julieta Navarro

Hatha Jóga oktató

Vörös Éva

Hatha Jóga oktató

Aktuális Hatha Jóga órák a héten

<< Előző hétKövetkező hét >>2018. október 22. hétfő -- 2018. október 28. vasárnap
<< Előző hétKövetkező hét >>2018. október 22. hétfő -- 2018. október 28. vasárnap