Babás foglalkozások

Többféle babás foglalkozást választhatsz nálunk, próbáld ki mindegyiket, hogy lásd, melyik illik jobban az igényeidhez.

BABÁS NŐI JÓGA

A Babás Női Jóga a Kismama Jógához hasonlóan, rendkívül komplex módon segít az anyukáknak a szülés, a babáknak a születés utáni első két évben. A Babás Női  Jóga szintén a Birthlight módszer része. Mai rohanó, elidegenedett világunkban mamák és babák újratanulhatják a nők és gyermekek ősi tudását a mély intimitásról és játékról, melyhez nem szükséges semmi más, csak egy anya és egy gyermek. Ezt a tudást hazavihetik magukkal, beépíthetik családi életük mindennapjaiba, s ezáltal egy mélyebb harmóniát és békességet élhetnek meg.

Hogyan segít az anyukáknak?

Az anyukákat a Hatha Jóga Pavanamuktászana I. és II. bemelegítő gyakorlatain, további ászanákon, lég­ző­gyakor­latokon, a medencealapi izmok (gátizom) tornáján és a relaxáción keresztül támogatja a következőkben:

  • a szülés utáni hatékony regenerációban,
  • a fizikai és a mentális kondíció visszaszerzésében,
  • a női segítő közösségben való részvétel által a szülés utáni depresszió elkerülésében.
  • a sok-sok közös játékkal, élményekkel, kommunikációval növeli a bensőséges kapcsolatot anya és gyermeke között. A babák és a mamák szinte észrevétlenül egymástól is rengeteget tanulnak.

Hogyan fejleszti a babákat?

A babák passzív (baba masszázs) és aktív (baba jóga/torna, baba-mama játékok és babaklub) gyakorlatoztatása által támogatja a baba fejlődését minden szinten. Fejleszti őt a következőkben:

  • a hosszabb és mélyebb alvás elsajátítását,
  • testképének kialakulását,
  • taktilis érzékelését,
  • mozgásérzékelését (mozgásterjedelem, hajlékonyság, rugalmasság, változatos mozgásformák, ritmusérzék, térbeliség, agyféltekék harmonizálása),
  • vesztibuláris rendszerét,
  • beszédfejlődését (mondókák, énekek, hangutánzó szavak)
  • egész idegrendszerét és annak komplexitását,
  • értelmi képességeit, érzelmi és értelmi intelligenciáját,
  • szociális érettségét.

Milyen idős babáknak javasoljuk?

Kisbabás csoport

A babás jógában kétféle időszakot különböztetünk meg. Az első korosztály a kisbabás csoport6-8 hetestől 8 hónapos korig terjed. Ilyenkor 60-90 percesek a foglalkozások, a babák tűrőképességének függvényében. Sokat fogjuk a babát és vele, őt mintegy passzívan jógáztatva, végezzük a gyakorlatokat. Ezeken a foglalkozásokon több gyakorlási lehetőség jut a mamáknak.

Nagybabás csoport

A második korosztály a nagybabás csoport8 hónapostól 24 hónapos korig terjed. Nekik már csak 60 percesek a foglalkozások, mivel lényegesen nagyobb a mozgásigényük, kevesebb a türelmük, ilyenkor már nehéz lekötni őket hosszabb ideig. A baba egy napról-napra nehezedő súlyzóvá válik a babás jóga gyakorlatok közben. Ezek a gyakorlatok olyan fizikai kondíciót adnak, amelyek épp a mindennapi terhelések elviselésére teszik képessé a testet. A nagybabás csoportban már kevesebbet emelgetik, hozzák-viszik a mamák gyermekeiket, több az aktív közös játékos elem és önálló gyakorlatok. Az örömteli folyamatos újrakapcsolódás és bizalommal teli ismételt elengedés segíti a természetes leválási/önállósodási folyamatot anya és gyermeke között. Császármetszés esetén a gyakorlás megkezdéséhez kérd orvosod engedélyét!

Praktikus kérdések

Mit hozz magaddal? Semmilyen különösebb eszköz nem szükséges, csak amit egyébként is magával visz az ember, amikor elindul valahová a gyermekével. A leglényegesebb dolog viszont az, hogy mindketten könnyű, laza öltözékben legyetek a gyakorlás alatt, amiben jól lehet mozogni, lélegezni. Ha van egy saját pléd, amit a baba alá lehet teríteni a gyakorlás és a babamasszázs rész közben, és egy kedvenc játék a babának, az növeli a baba komfortérzetét, de ezek az eszközök (plédek, párnák, jógaszőnyeg, játékok stb.) a jógastúdióban minden foglalkozáson rendelkezésre állnak. Mit tegyél, ha a baba sír? A babád sírása valószínűleg téged zavar a legjobban, tehát ne aggódj a többiek miatt. Te magad vegyél néhány mély lélegzetet, nyugtasd le magad, ne engedd, hogy a baba stressze rád is átragadjon, és ezzel egy negatív spirálba sodródjatok. Ha a jóga oktató felajánlja, hogy eldajkálja a babádat, fogadd el bátran, sokszor ennyi változás elegendő a nyűgös babák megnyugtatásához. A baba sírásának különféle okai lehetnek: lehet éhes, szomjas (bátran szoptasd meg bármikor, ott helyben); lehet, hogy tisztába kell tenni (ezt is bármikor tedd meg, ott helyben, amikor szükségesnek találod); lehet fáradt, túl sok inger érte, aludni szeretne (ringasd el, szoptasd meg); megunta/elunta az aktuális foglalkozást (adj ki egy különleges hangot, változtass a testhelyzetén, válts egy másik mozgásra pl. amiről tudod, hogy a baba szereti; éppen azért sír, mert a kedvenc gyakorlatát abbahagytad (ismételd meg még egyszer-kétszer). Mit tegyél, ha a baba elaludt? Az alvó babát soha nem zavarjuk meg a pihenésében. Élvezd ki, hogy a babád alszik, végezd magadon teljes figyelemmel a gyakorlatokat, az oktató ad neked külön feladatokat, ha szükséges. Közben pedig figyeld meg a többi mamát és babát gyakorlás közben, ebből is nagyon sokat fogsz tanulni. A tanultakat hazaviheted magaddal, és otthon gyakorolhatod majd a babáddal.

BABA-MAMA TORNA

A baba-mama tornára hathetestől kétéves korig lehet jönni a kicsikkel. A foglalkozás 60 perces, jól átmozgatja, erősíti, regenerálja a mamát, helyenként bevonva a mozgásba a gyermeket is. Rövid nyújtózkodás, bemelegítés után sorra erősítjük a test izmait, kiemelten törődve a láb egészségével, a gerinc ruganyosításával, a hasizmok regenerálásával, a vállak-karok és a mellizmok aktiválásával.

Ha szétnyíltak a hasizmaid a várandósság alatt, kifejezetten jó, ha baba-mama tornát gyakorolsz, és irányítottan, lágyan, de szisztematikusan erősíted meg újra azokat. A mama általában a baba mellett dolgozik, végig figyelve, mi a jó a kicsinek. Ha kell, eteti, tisztába teszi, vagy sétál vele. Nagyobb gyermek utánozhatja is az anyukát, de az sem baj, ha mással foglalja el magát éppen.

Ez az óra kifejezetten arról szól, hogy az anya a gyermekével együtt tudjon eljönni mozogni, de lényegében a mama tornázik. A jóga-alapú, de sok tornaelemet is tartalmazó foglalkozáson lassan, a légzéssel egybekötve végzünk kitartó és nehéz munkát: sok mélyizomerősítő és teljes testet megmozgató gyakorlatot. Mindenki a maga határait figyelve tornázik az aktuális fizikai állapotára való tekintettel, ha kell, integrált feladatokat végezve. A foglalkozásokon gátizomtornát is gyakorolunk, hogy a medencefenék izmai mihamarabb megerősödjenek, és ne léphessen fel egészségügyi probléma ezen a területen sem. Az órát rövid énekléssel, vagy verseléssel zárjuk.

Az évek során egy nagyon lelkes kis csapat alakult ki, ahol megtapasztalhattuk, hogy a kicsik szociális fejlődésére milyen jó hatással van a korai közösségbe járás.

Várlak szeretettel az órákon!

Oktató: HORVÁTH FLÓRA
NŐI JÓGA SZÜLÉS UTÁN (POSZTNATÁLIS JÓGA)

Kinek ajánljuk az órát?

Babákat 8 hónapos korig tudunk fogadni a foglalkozásokra. A babád nélkül akkor is gyere bátran, ha 8 hónapnál régebben, esetleg több éve szültél, és szeretnél elkezdeni újra mozogni, vagy úgy érzed, valami még nincs a helyén és szükséged van támogatásra a biztonságos, fokozatos visszaépülésben.

A posztnatális jóga elsődleges célja, hogy az anya jólétét biztosítsa, visszazárja testét a várandósságot és a szülést követően, és hogy segítségével az anya visszanyerje energiáját, erejét és középpontját. Abban különbözik a baba-mama jógától, hogy elsősorban az anyára koncentrál. A posztnatális jóga javítja a közérzetet és az életminőséget, pozitívan befolyásolja a babával és a családdal való kapcsolatot, fokozatosan felkészít az aktívabb sport, vagy jóga gyakorlására. A szülés után magunkra szánt figyelemmel sok olyan problémát is megelőzhetünk, amik a menopauza idején jelentkezhetnek.

Görgess le az oldalon Posztnatális jóga tanfolyam időpontokért és leírásért!

Kinek ajánljuk a posztnatális jóg tanfolyamot?

Az anya állapotától függően hüvelyi szülés után 3-6 héttel, császármetszés után 10-12 héttel már el lehet kezdeni a gyakorlást. Akkor is jöhetsz, ha több hónapja, esetleg több éve szültél, és szeretnél elkezdeni újra mozogni, vagy úgy érzed, valami még nincs a helyén és szükséged van támogatásra a biztonságos, fokozatos visszaépülésben. Különösen ajánlott akkor, ha a terhességed alatt vagy után sokat fájt a medencéd, csípőd vagy derekad. A posztnatális jóga nagyon jó alapot nyújt egy újabb, panaszmentes terhesség megalapozásához is. FONTOS! A babádat 8 hónapos korig tudod hozni a foglalkozásokra. A nagyobbak már túlságosan elvonják az anyuákák figyelmét a gyakorlásról. Mik a hatásai a posztnatális jógának?

Oktató: ILLÉS FLÓRA

Oktatóink

 

Horváth Flóra

Hatha jóga, Vinyasa flow jóga és Kismama jóga oktató

Illés Flóra

Kismama Jóga oktató, Posztnatális jóga oktató

Valter Éva

Kismama és Babás jóga oktató

Aktuális babás foglalkozások a héten

<< Előző hétKövetkező hét >>2018. december 10. hétfő -- 2018. december 16. vasárnap
<< Előző hétKövetkező hét >>2018. december 10. hétfő -- 2018. december 16. vasárnap

Aktuális Babás tanfolyamok / műhelyek

Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.