Babás foglalkozások

Többféle babás foglalkozást választhatsz nálunk, próbáld ki mindegyiket, hogy lásd, melyik illik jobban az igényeidhez.

BABÁS NŐI JÓGA
A Babás Női Jóga a Kismama Jógához hasonlóan, rendkívül komplex módon segít az anyukáknak a szülés, a babáknak a születés utáni első két évben. A Babás Női  Jóga szintén a Birthlight módszer része. Mai rohanó, elidegenedett világunkban mamák és babák újratanulhatják a nők és gyermekek ősi tudását a mély intimitásról és játékról, melyhez nem szükséges semmi más, csak egy anya és egy gyermek. Ezt a tudást hazavihetik magukkal, beépíthetik családi életük mindennapjaiba, s ezáltal egy mélyebb harmóniát és békességet élhetnek meg.

Hogyan segít az anyukáknak?

Az anyukákat a Hatha Jóga Pavanamuktászana I. és II. bemelegítő gyakorlatain, további ászanákon, lég­ző­gyakor­latokon, a medencealapi izmok (gátizom) tornáján és a relaxáción keresztül támogatja a következőkben:

  • a szülés utáni hatékony regenerációban,
  • a fizikai és a mentális kondíció visszaszerzésében,
  • a női segítő közösségben való részvétel által a szülés utáni depresszió elkerülésében.
  • a sok-sok közös játékkal, élményekkel, kommunikációval növeli a bensőséges kapcsolatot anya és gyermeke között. A babák és a mamák szinte észrevétlenül egymástól is rengeteget tanulnak.

Hogyan fejleszti a babákat?

A babák passzív (baba masszázs) és aktív (baba jóga/torna, baba-mama játékok és babaklub) gyakorlatoztatása által támogatja a baba fejlődését minden szinten. Fejleszti őt a következőkben:

  • a hosszabb és mélyebb alvás elsajátítását,
  • testképének kialakulását,
  • taktilis érzékelését,
  • mozgásérzékelését (mozgásterjedelem, hajlékonyság, rugalmasság, változatos mozgásformák, ritmusérzék, térbeliség, agyféltekék harmonizálása),
  • vesztibuláris rendszerét,
  • beszédfejlődését (mondókák, énekek, hangutánzó szavak)
  • egész idegrendszerét és annak komplexitását,
  • értelmi képességeit, érzelmi és értelmi intelligenciáját,
  • szociális érettségét.

Milyen idős babáknak javasoljuk?

Kisbabás csoport

A babás jógában kétféle időszakot különböztetünk meg. Az első korosztály a kisbabás csoport6-8 hetestől 8 hónapos korig terjed. Ilyenkor 60-90 percesek a foglalkozások, a babák tűrőképességének függvényében. Sokat fogjuk a babát és vele, őt mintegy passzívan jógáztatva, végezzük a gyakorlatokat. Ezeken a foglalkozásokon több gyakorlási lehetőség jut a mamáknak.

Nagybabás csoport

A második korosztály a nagybabás csoport8 hónapostól 24 hónapos korig terjed. Nekik már csak 60 percesek a foglalkozások, mivel lényegesen nagyobb a mozgásigényük, kevesebb a türelmük, ilyenkor már nehéz lekötni őket hosszabb ideig. A baba egy napról-napra nehezedő súlyzóvá válik a babás jóga gyakorlatok közben. Ezek a gyakorlatok olyan fizikai kondíciót adnak, amelyek épp a mindennapi terhelések elviselésére teszik képessé a testet. A nagybabás csoportban már kevesebbet emelgetik, hozzák-viszik a mamák gyermekeiket, több az aktív közös játékos elem és önálló gyakorlatok. Az örömteli folyamatos újrakapcsolódás és bizalommal teli ismételt elengedés segíti a természetes leválási/önállósodási folyamatot anya és gyermeke között. Császármetszés esetén a gyakorlás megkezdéséhez kérd orvosod engedélyét!

Praktikus kérdések

Mit hozz magaddal? Semmilyen különösebb eszköz nem szükséges, csak amit egyébként is magával visz az ember, amikor elindul valahová a gyermekével. A leglényegesebb dolog viszont az, hogy mindketten könnyű, laza öltözékben legyetek a gyakorlás alatt, amiben jól lehet mozogni, lélegezni. Ha van egy saját pléd, amit a baba alá lehet teríteni a gyakorlás és a babamasszázs rész közben, és egy kedvenc játék a babának, az növeli a baba komfortérzetét, de ezek az eszközök (plédek, párnák, jógaszőnyeg, játékok stb.) a jógastúdióban minden foglalkozáson rendelkezésre állnak. Mit tegyél, ha a baba sír? A babád sírása valószínűleg téged zavar a legjobban, tehát ne aggódj a többiek miatt. Te magad vegyél néhány mély lélegzetet, nyugtasd le magad, ne engedd, hogy a baba stressze rád is átragadjon, és ezzel egy negatív spirálba sodródjatok. Ha a jóga oktató felajánlja, hogy eldajkálja a babádat, fogadd el bátran, sokszor ennyi változás elegendő a nyűgös babák megnyugtatásához. A baba sírásának különféle okai lehetnek: lehet éhes, szomjas (bátran szoptasd meg bármikor, ott helyben); lehet, hogy tisztába kell tenni (ezt is bármikor tedd meg, ott helyben, amikor szükségesnek találod); lehet fáradt, túl sok inger érte, aludni szeretne (ringasd el, szoptasd meg); megunta/elunta az aktuális foglalkozást (adj ki egy különleges hangot, változtass a testhelyzetén, válts egy másik mozgásra pl. amiről tudod, hogy a baba szereti; éppen azért sír, mert a kedvenc gyakorlatát abbahagytad (ismételd meg még egyszer-kétszer). Mit tegyél, ha a baba elaludt? Az alvó babát soha nem zavarjuk meg a pihenésében. Élvezd ki, hogy a babád alszik, végezd magadon teljes figyelemmel a gyakorlatokat, az oktató ad neked külön feladatokat, ha szükséges. Közben pedig figyeld meg a többi mamát és babát gyakorlás közben, ebből is nagyon sokat fogsz tanulni. A tanultakat hazaviheted magaddal, és otthon gyakorolhatod majd a babáddal.

BABA-MAMA TORNA
A baba-mama tornára hathetestől kétéves korig lehet jönni a kicsikkel. A foglalkozás 60 perces, jól átmozgatja, erősíti, regenerálja a mamát, helyenként bevonva a mozgásba a gyermeket is. Rövid nyújtózkodás, bemelegítés után sorra erősítjük a test izmait, kiemelten törődve a láb egészségével, a gerinc ruganyosításával, a hasizmok regenerálásával, a vállak-karok és a mellizmok aktiválásával.

Ha szétnyíltak a hasizmaid a várandósság alatt, kifejezetten jó, ha baba-mama tornát gyakorolsz, és irányítottan, lágyan, de szisztematikusan erősíted meg újra azokat. A mama általában a baba mellett dolgozik, végig figyelve, mi a jó a kicsinek. Ha kell, eteti, tisztába teszi, vagy sétál vele. Nagyobb gyermek utánozhatja is az anyukát, de az sem baj, ha mással foglalja el magát éppen.

Ez az óra kifejezetten arról szól, hogy az anya a gyermekével együtt tudjon eljönni mozogni, de lényegében a mama tornázik. A jóga-alapú, de sok tornaelemet is tartalmazó foglalkozáson lassan, a légzéssel egybekötve végzünk kitartó és nehéz munkát: sok mélyizomerősítő és teljes testet megmozgató gyakorlatot. Mindenki a maga határait figyelve tornázik az aktuális fizikai állapotára való tekintettel, ha kell, integrált feladatokat végezve. A foglalkozásokon gátizomtornát is gyakorolunk, hogy a medencefenék izmai mihamarabb megerősödjenek, és ne léphessen fel egészségügyi probléma ezen a területen sem. Az órát rövid énekléssel, vagy verseléssel zárjuk.

Az évek során egy nagyon lelkes kis csapat alakult ki, ahol megtapasztalhattuk, hogy a kicsik szociális fejlődésére milyen jó hatással van a korai közösségbe járás.

Várlak szeretettel az órákon!

Oktató: HORVÁTH FLÓRA
NŐI JÓGA SZÜLÉS UTÁN (POSZTNATÁLIS JÓGA)

Kinek ajánljuk az órát?

Babákat 8 hónapos korig tudunk fogadni a foglalkozásokra. A babád nélkül akkor is gyere bátran, ha 8 hónapnál régebben, esetleg több éve szültél, és szeretnél elkezdeni újra mozogni, vagy úgy érzed, valami még nincs a helyén és szükséged van támogatásra a biztonságos, fokozatos visszaépülésben.

A posztnatális jóga elsődleges célja, hogy az anya jólétét biztosítsa, visszazárja testét a várandósságot és a szülést követően, és hogy segítségével az anya visszanyerje energiáját, erejét és középpontját. Abban különbözik a baba-mama jógától, hogy elsősorban az anyára koncentrál. A posztnatális jóga javítja a közérzetet és az életminőséget, pozitívan befolyásolja a babával és a családdal való kapcsolatot, fokozatosan felkészít az aktívabb sport, vagy jóga gyakorlására. A szülés után magunkra szánt figyelemmel sok olyan problémát is megelőzhetünk, amik a menopauza idején jelentkezhetnek.

Görgess le az oldalon Posztnatális jóga tanfolyam időpontokért és leírásért!

Kinek ajánljuk a posztnatális jóg tanfolyamot?

Az anya állapotától függően hüvelyi szülés után 3-6 héttel, császármetszés után 10-12 héttel már el lehet kezdeni a gyakorlást. Akkor is jöhetsz, ha több hónapja, esetleg több éve szültél, és szeretnél elkezdeni újra mozogni, vagy úgy érzed, valami még nincs a helyén és szükséged van támogatásra a biztonságos, fokozatos visszaépülésben. Különösen ajánlott akkor, ha a terhességed alatt vagy után sokat fájt a medencéd, csípőd vagy derekad. A posztnatális jóga nagyon jó alapot nyújt egy újabb, panaszmentes terhesség megalapozásához is. FONTOS! A babádat 8 hónapos korig tudod hozni a foglalkozásokra. A nagyobbak már túlságosan elvonják az anyuákák figyelmét a gyakorlásról. Mik a hatásai a posztnatális jógának?

Oktató: ILLÉS FLÓRA

 

Oktatóink

Horváth Flóra

Hatha jóga, Vinyasa flow jóga és Kismama jóga oktató

Valter Éva

Kismama és Babás jóga oktató

Aktuális babás foglalkozások a héten

<< Previous weekNext week >>2019. június 17. hétfő -- 2019. június 23. vasárnap
<< Previous weekNext week >>2019. június 17. hétfő -- 2019. június 23. vasárnap

Aktuális Babás tanfolyamok / műhelyek

Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.