BEVEZETÉS AZ

AYURVÉDIKUS JÓGÁBA

2018. szeptember 10-től | HÉTFŐNKÉNT 18:30-20:00 | DR. SZILÁGYI-NAGY ILDIKÓ

Oktató: Dr. Szilágyi-Nagy Ildikó

Létszám: max 15 fő

A tanfolyam díja: 22 900 Ft / 10 alkalom

Kezdési időpont: 2018. szeptember 10., hétfő 18:30

Helyszín: AUM Blaha VISNU terem (1085 Bp., Stáhly u. 13.)

Ez a tanfolyam az ayurvedikus jóga rendszerébe nyújt bevezetést. Az ayurvedikus jóga az élet tudományának (Áyurveda) egészségmegőrző elveit a tradicionális, Patanjali Jóga szútráin nyugvó jóga gyakorlással ötvözve személyre szabható, rugalmas rendszert kínál. Ez a rendszer nagyszerűen alkalmas egészségmegőrzésre és része lehet jógaterápiás folyamatnak is. A tanfolyamon megismert gyakorlási elvek és gyakorlatban alkalmazott elméleti fogalmak jó bevezetést nyújtanak bármelyik jógarendszerhez is. Azokon a terápiás szempontú jóga tanfolyamokon, melyeket eddig tartottam az AUM Jógaközpontokban, inspiráltak a résztvevők mélyebben is érdeklődtek, miért is hasznos az adott állapotban egy-egy gyakorlatot végezni. Jogos az igény a tudatosságra. A bevezető tanfolyam arra törekszik, hogy elméleti túlterhelés nélkül, gyakorlatias megközelítésben adja át a jóga pilléreit, melyek erősek, időtállóak, és melyekre bátran építheted mozgásodat, életmódodat, életvezetésedet.

Kinek ajánljuk a tanfolyamot?

Annak, aki

  • szeretne rendszerezett elméleti bevezetést kapni.
  • tudatosan, hatékonyan szeretne gyakorolni fizikai, pránikus, tudati és érzelmi szinten is, hogy elérje belső erőforrását.
  • már sokféle jógaórán részt vett, és igényli az alapok rendszerezését.
  • részt vett az AUM vagy más stúdió terápiás szempontú tanfolyamán, és általánosabb megértésre vágyik.
  • egészsége megőrzése vagy helyreállítása céljából rendszeresen szeretne jógázni a jövőben.
  • egyszerűen csak kellemesen és hasznosan szeretne eltölteni egy hétfő estét jó társaságban.

A tanfolyam minden szintű gyakorló előtt nyitott.

A TANFOLYAM SEGÍTSÉGÉVEL MEGÉRTHETED
  • Mi is tulajdonképpen a jóga, és mi a legfőbb alapelve. Hogyan jelenik meg a nem-ártás (ahimsa) a jógagyakorlásban és a mindennapokban.
  • Mi a jóga nyolc „testrésze”, mely segít téged a gyakorlásban és az életben is, és mit is jelentenek ezek az elvont fogalmak a gyakorlatban. (ashtanga)
  • Hogyan épül fel egy ayurvedikus jógaóra. Hogyan válogass egy hosszú jógaóra részei közül a mindennapjaidban az idődhöz, alkatodhoz, célodhoz szabva.
  • Mi az ászana Swami Veda Bharati szerint. Mi egyetlen ászana gyakorlásának öt szakasza, hogyan végezd, és miért is éri meg babrálni vele.
  • Mi a tridosha elve, és hogyan illeszkedik a védikus kozmológiához, vagyis hol is helyezkedik el egy egyén a létforgatagban. Mit is jelent a dosha, amely alapján meghatározható születési alkatunk (prakruti) és aktuális kibillentségünk (vikruti). Hogyan állapítsd meg az alkatod, és mire is jó ez neked a hétköznapokban. Hogyan jelenik meg a tridosha rendszere a jógagyakorlásban.
  • Mi jellemző a három alapvető típusra, vatára, pittára, kaphára. Hogyan gyakorolj, ha vata/pitta/kapha alkatú vagy.
AZ ÓRÁK FELÉPÍTÉSE

A tanfolyam elméleti részében tanult szempontok a gyakorlás részben öltenek testet, így élő tudásként mélyülnek el.

  • Az órát légzésfigyeléssel és elhatározással kezdjük (sankalpa).
  • Ezt követi két tisztító rész (egy gyakorlat a shat kriyák közül, és egy másik az apana kriyák közül).
  • A tisztítást és bemelegítést követi az ászanák sorozata, melyek célja ezúttal általános kiegyensúlyozás.
  • Az egyes ászanákat a hozzájuk szükséges előkészítés, és az utánuk kívánkozó kontrapozíció övezi.
  • Az ászanák után légzésszabályozó gyakorlatot végzünk (pranayama). Az ezt követő összpontosító gyakorlat (dharana) átvezet a meditáció területére (dhyana). Az órát shava ászanában történő pihenéssel, és a gyakorlás tudatosításával, hatásának megfigyelésével zárjuk.