bevezetés a meditációba

2018. október 1-től | HÉTFŐNKÉNT 19:30-21:00 | 8 alkalmas

Oktató: Czeizler Krisztina

Létszám: max 15 fő

A tanfolyam díja:  21.900 Ft / 8 alkalom

Kezdés: 2018. október 1. hétfő 19:30

Helyszín: AUM Jóga Blaha (1085 Bp., Stáhly u. 13.)

A meditáció jelentésére sokféle megfogalmazás létezik: nevezhetjük csendességnek, ürességnek, belső békének, önmagunk (önvalónk) tapasztalatának, az elme megismerésének módszerének, vagy az elmefolyamatok lecsendesítésének… de egy mindegyikben közös: itt és most, a jelenben történik.

Ezen az úton megtanuljuk elengedni a külvilágot és figyelmünket finoman befelé fordítjuk. Ebben a gyengéd de figyelemmel orientált elengedésben kap helyet mindaz, ami abban a pillanatban jelen van: Önmagad tapasztalata.

Ez a tapasztalat megtanít minket arra, hogy (újra) felfedezzük a már bennünk lévő békességet és bölcsességet. Elvezet egy olyan belső maghoz, melyben megismerheted éned, lényed valós működését, reakcióid.
Az önmagunkban rejlő csendesség tapasztalása olyan belső támaszt ad, amely segít megérteni a külvilágot, megérteni és megismerni benne saját magadat. Megtanít felismerni és leveteni mindazt a külső kényszert-alkalmazkodást, amely szinte már rutinná vált a mindennapokban. Elvezet egy olyan belső forráshoz, amely lényed kiapadhatatlan valós kincse.
A meditációs és relaxációs gyakorlatok mellett, nagy hangsúlyt kapnak az előkészítő gyakorlatok, melyek szerepe pont abban rejlik, hogy segítenek minket a meditációs állapot könnyebb és feszültségmentesebb eléréséhez.

Az órák menete:

  • elméleti háttér (a meditáció elmélete, az elme felépítése, hogyan gyakorolj otthon, helyes testtartás – ülés – kialakítása, relaxáció-meditáció a mindennapokan)
  • előkészítő gyakorlatok (pl.: stresszoldó, koncentrációt növelő, idegrendszer harmonizáló)
  • relaxációs gyakorlatok (pl.: jóganidra, 61 pontos relaxáció, feszítés-lazítás relaxáció)
  • meditációs gyakorlatok (pl.: légzésfigyelés, immaginatív technikák, mantra, csengő, csakra meditáció)Az órákat minden esetben a jelenlévők igényeihez és felkészültségéhez igazítjuk. A tanfolyam egyes részeiről hanganyag készül, amely írásos jegyzettel egészül ki, így segítve az otthoni gyakorlás kialakítását.
A rendszeres meditáció hatásai
  • erősíti az immunrendszert,
  • oldja stresszt,
  • növeli a vitalitást-teherbírást-kreativitást,
  • jótékonyan hat a keringésre-hormonrendszerre-emésztésre,
  • összeszedetté tesz,
  • fejleszti az önismeretet,
  • fejleszti a személyiséget,
  • javítja a memóriát,
  • növeli a tanulási készséget,
  • javítja a kapcsolatrendszert,
  • csökkenti az aggódást-túlgondolkodást,
  • átláthatóbbá és tudatosabbá válnak döntési folyamataink,
  • növeli az intuíciót, elégedettebbé,
  • kiegyensúlyozottabbá,
  • örömtelibbé és békésebbé tesz.


CLOSE
CLOSE