Autogén tréning

“CSAK AKKOR SZORONGJ HA ÉLVEZED…!
Prof. Dr. Bagdy Emőke

Az Autogén Tréning egyike a leghatékonyabb, tudományosan igazolt relaxációs technikáknak.  A test ellazításán keresztül segít egy olyan nyugalmi állapot létrehozásában, amely pozitívan befolyásolja testi–lelki–érzelmi állapotunkat. Visszaállítja a szervezet önszabályzó képességét, korrigálja az élettani folyamatokat, a szervezet egészét harmonizálja. Könnyen megtanulható, a mindennapi életbe egyszerűen beilleszthető. A 12 alkalmas tréning kiválóan alkalmas arra, hogy újratanítsuk az idegrendszerünknek a nyugodt, kiegyensúlyozott működést.

HOGYAN SAJÁTÍTHATOD EL A TECHNIKÁT?

A technika bárki által elsajátítható. A 12 alkalmas tréning során a csoporttagok hetente 1,5-2 órában találkoznak a gyakorlatvezetővel, aki a találkozások alkalmával meghatározott sorrendben, fokozatosan tanítja meg a gyakorlatokat, miközben a gyakorlás során felmerülő élmények, érzések tudatosításával tovább mélyül önismeretünk. A tanfolyam során akár konkrét élethelyzetekre, problémákra, testi- lelki nehézségekre is tudunk célzottan hatni. A tanulási fázis alatt fontos a napi rendszerességű gyakorlás. Azaz valódi pozitív változások eléréséhez nagyon fontos a tanfolyamon kívüli idő és energia ráfordítás is. A heti egy személyes találkozót napi 2 x 5-10 perc gyakorlással és naplóírással szükséges a jelentkezőknek kiegészíteniük, a módszer tökéletes elsajátítása érdekében.

AZ AUTOGÉN TRÉNING POZITÍV HATÁSAI

Fiziológiai hatásai:

  • lassítja a szívverést
  • lassítja a légzést
  • csökkenti az izomfeszültséget
  • csökkenti a koleszterinszintet
  • serkenti az alpha agyhullámokat
  • serkenti a vér áramlását a karokban és a lábakban
  • erősíti az immunrendszert
  • megszünteti a fejfájást
  • segít megszabadulni a függőségektől
  • segít a menstruációs panaszok enyhítésében
  • fokozza a boldogságért felelős hormon, az endorfin termelését

Pszichológiai hatásai:

  • fejleszti a fájdalomtűrő képességet
  • csökkenti a szorongást
  • enyhíti a depressziót
  • megkönnyíti a stressz  kezelését
  • enyhíti a fáradtságot

Egyéb pozitív hatások:

  • segítség az alvásproblémákkal küzdőknek (könnyebb lesz az elalvás, mélyebbé, pihentetőbbé válik az alvás);
  • javíthatjuk a koncentrációs képességünket, összeszedettséget;
  • oldhatjuk vele a feszültséget, szorongást; ellenállóvá tesz a napi megterhelések, stresszhelyzetek ellen;
  • mozgósítja és felszabadítja a belső tartalékokat, energiát;
  • optimalizálja a vérnyomást, csökkenthető a fejfájás;
  • segítség nehéz élethelyzetek megoldásában, nagyobb próbatételekre való felkészülésben;
  • visszahozhatjuk általa a kontrollt életünkbe.
A TRÉNINGET VEZETI

Tanító-Konkoly Gabriella – mentáhigiénés szakember, képesített autogén tréner, pszichodráma asszisztens Mentálhigiénés segítő szakember képesítésemet a Károli Gáspár Református Egyetemszereztem, az autogén tréning (AT) módszerét a Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesületnél sajátítottam el.

Mentálhigiénés szakemberként olyan pszichológiai értelemben vett egészséges embereknek nyújtok segítséget, akik a stressz okozta tüneteik enyhítésére, az önismeretük fejlesztésére, önmaguk és saját belső erőik kibontakoztatására illetve az élethelyzetükből fakadó nehézségék megoldására, meghaladására törekednek.

Fő tevékenységem az egyéni és a csoportos relaxációban és önismereti munkában való kísérés, amelyet magánpraxisban végzek Budapesten, a XII. kerületben. Önkéntes munkát végzek lelki tanácsadóként egy szolgálat keretein belül. Gyakorlati munkáim mellett óraadóként tanítok  a Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézetében.

Egyéb végzettségeim:

  • Napfogyatkozás Egyesület: Gyászcsoport vezető
  • Integreatív Hipnoterápiás Egyesület:  Fejlődéslélektan és Pszichopatológia képzés, NLP
  • Magyar Pszichodráma Egyesület: Pszichodráma asszisztens, jelenleg felsőfokú drámavezető képzésben

Induló Autogén tanfolyamaink

Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.