Már a legkisebb dolog is előre visz

Valter Éva kismama és babás jóga oktató

Fehérvári Ildikó gerincjóga oktatónkkal beszélgettünk pozitív gondolkodásról, jógáról, egészségmegőrzésről, elindulásról és folytatásról.

AUM – Mi szerinted a mostani időszak legfontosabb feladata, ha az egészségünket szeretnénk megőrizni?

Fehérvári Ildikó – A pozitív gondolkodás. Érdemes nyitottan és pozitívan állni az élethez, az állapotunkhoz, a lehetőségeinkhez. Illetve töltsd, töltsük az időnket olyan dolgokkal, amiket szeretünk, amik feltöltenek. A szeretteinkkel, kirándulással, hobbikkal, jógával, sporttal, alkotással.

AUM – Hogyan tudsz ebben a gyakorlóidnak segíteni?

FI – Rendszeresen tudnak jönni, a jógaórákon folyamatosan fejleszthetik magukat, miközben jól érzik magukat. Sok a derékfájós, a stresszes gyakorló, akik ülő munkát végeznek. Jó hangulatú órákon, biztonságosan és látványosan tudnak haladni. Legalábbis ez látszik és erről számolnak be. Jóga lévén az egészség és a jó közérzet a legfontosabb, teljesen Rájuk tudom szabni az órát, akinek menzesze van, sérve, vállsérülése van, vagy fáradt vagy fáj a nyaka, háta, mind-mind tudnak különféle verziókat végezni az egyes gyakorlatokból, így mindenki az állapotának és igényeinek megfelelően tud haladni.

AUM – Ha valaki elkezd foglalkozni a testével, mondjuk egy gerincjóga óra látogatásával, mennyi idő után érezheti a pozitív változást?

FI – Akár már az első alkalommal. Illetve azt szokták mondani, hogy egy jógaóra után akár 2-3 napig is jól érzik magukat. Van, aki olyan boldog és energikus lesz, hogy inkább futva megy haza. Már az első alkalom után is sokan lelkesen mondják, hogy ki vannak cserélve, illetve a hétről-hétre történő változásokról is örömmel számolnak be, ami persze kívülről is érzékelhető. Természetesen egyén és életmód függő, hogy kinek mekkora változás szükséges és az milyen tempóval alakul. A tapasztalatok alapján azt mondanám, hogy az első alkalom rátesz egy pozitív vágányra, az első hetekben már történnek változások, nő a motiváció és 1-2 hónap múlva már akár az életmód és az általános közérzet is javulhat. Az adott problémákon, pl. derékfájás minden egyes, tehát már az első alkalom is segít. Mostanában sokaknak óriás öröm, hogy mondjuk pár hónapja még alig tudtak egy vállkörzést csinálni, ma pedig már fejen állnak. Vagy sosem sikerült és most igen. (Nem kell aggódni, csak az áll fejen, akinek javallott és fokozatosan, biztonságosan van felépítve).

AUM – Szerinted mi a legfontosabb a jógában?

FI – A megengedés és az elfogadás. Felfedezem, hogy hogyan vagyok és azzal dolgozom, segít fejlődni és elfogadni önmagam. Minden egyes alkalommal. Sokszor fontosabb a felismerés, mint maga a konkrét eredmény. Számomra és a hozzám járók számára is folyamatos öröm és energiaforrás. A gerincjógában a test felől haladunk, azt pallérozva jobb lesz a légzésminőség, nyugodtabb lesz az elme és az idegrendszer is. Testi, lelki, szellemi felszabadulás, egészség és öröm. Bármikor, bárhol és Mindenki számára üdvös és gyakorolható.

AUM – Miért szeretsz gerincjógát oktatni?

FI – Mert látom, hogy szeretik, fejlődnek és jól érzik magukat. Egyre egészségesebbek, vidámabbak, majd kicsattannak. Nagyon szeretem a Tanítványaimat és mindig kitalálni, hogy épp mire van szükségük egyéni és csoportszinten. Felemelő, hogy bíznak bennem és együtt tudunk működni. Szeretem, hogy nagyon kell koncentrálnom akár sok felé is; ki online, ki személyesen, ki ilyen, ki olyan adottságokkal és állapotban vesz részt és erre nekem mindre megoldást kell nyújtanom. Szerencsére ezt azért is mondhatom, mert ők is ezt fogalmazzák meg és hálásak, hogy ez így működik. Úgy érzik, hogy elfogadom őket, biztonságban vannak, sikerélményük van a jógaórán és ez átgyűrűzik a mindennapjaikba is. A jóga olyan sokszínű és mindenkié, kezdőké, mereveké, újrakezdőké, haladóké, minden életkorban és egészségi helyzetben ajánlott.

AUM – Ha valaki most olvassa ezt a cikket, de úgy érzi, hogy megmozdulni sincs ereje, mit tanácsolnál neki?

FI – Akkor sóhajtson egy nagyot vagy párat. Igyon egy finom teát. Beszélgessen valakivel, akit szeret, nézzen ki az ablakon. Aztán meg lehet tenni az első lépéseket. Nyújtózzon párat, ha összeszedte magát, picit kidughatja az orrát a friss levegőre, átmozgathatja magát. Ahogy jóleső. Igazából már a legkisebb dolog is előre visz és jobb, mint a semmi. Természetesen, ha mondjuk van ereje írni, akkor szívesen meghallgatom, konzultálok vele, számíthat rám. Illetve a jógaórákon mindig lehet pihenni, könnyíteni tulajdonképpen minden egyes gyakorlat alatt, fontos a relaxáció, amit szintén nagyon szeretnek. Pihenés és feltöltődés egyszerre.

 Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel, hogy ők is elolvashassák!