Nyílt Nap december 3-án

Nyílt Nap december 3-án

2017. december 3-án Nyílt Napot
tartunk az AUM Jóga BLAHÁ-ban!
Izgalmas órákkal, magasan képzett oktatókkal várunk szeretettel!
A Nyílt Nap ideje alatt a Yoga Bazaar termékeit próbálhatod ki
és vásárolhatod meg a Shiva teremben.

Hol van a határ kezdő és haladó között avagy “jöhetek én már erre”?

Hol van a határ kezdő és haladó között avagy “jöhetek én már erre”?

Sokakban látom a kétséget, vagy éppen a túl elhamarkodott bizakodást a haladó gyakorlással kapcsolatban. Nem gondolom, hogy valaki attól válik igazán haladóvá, hogy sokkal bonyolultabb vagy fizikailag nehezebb ászanákat képes kivitelezni. Szerintem lehet egy ászana erős és felépített, nyakatekert, filterezhetünk-fotózhatunk-postolhatunk, számomra mégis a gyakorlás haladó minősége sokkal inkább belül található.

A menstruációs ciklus fontossága – Hogyan gyakorolj menstruáció alatt?

A menstruációs ciklus fontossága – Hogyan gyakorolj menstruáció alatt?

Nőként a menstruációs ciklusunk sok tekintetben iránytűként működik. Mégis többnyire, ahelyett, hogy megtanulnánk ráhangolódni erre a belső iránytűre, igyekszünk a lehető legnagyobb mértékben figyelmen kívül hagyni. Arról nemigen szól a fáma, hogy a nőknek pihenniük kellene a periódusuk alatt és időt hagyni a befelé fordulásra. Ebben a cikkben most a menstruáció alatti jóga gyakorlást helyezzük fókuszba.

Hova menj, ha komolyan gondolod a jógázást? – Oktatóképzésre!

Hova menj, ha komolyan gondolod a jógázást? – Oktatóképzésre!

A mainstream média és saját „józan”eszünk is sokszor azt sugallja, hogy a jógaoktató képzés majd megszabadít a borzasztó irodai munkától, és azzal szerzel jövedelmet, amit valóban szeretsz csinálni. Simán lehet ez a vége egy jógaoktató képzésnek, de most inkább azt taglalnánk, hogy jó ötlet-e a jógaoktató képzés akkor is, ha „csak” mélyebb megértést szeretnél a jógáról.

Miért vedd komolyan a mellkasnyitó gyakorlatokat?

Miért vedd komolyan a mellkasnyitó gyakorlatokat?

A mellkasnyitó gyakorlatok fizikai szinten lazítják az izmokat és megszűntetik a mellkas összeszorulását, de ez nem minden. A jóga lényege, hogy revitalizálja a test és az elme kapcsolatát. Ha mellkasod beesik, valószínűleg a szíved és az elméd is követi. Felsorolunk párat a mellkasnyitók pozitív hatásaiból, fuss végig rajta és egész biztosan nyersz egy kis inspirációt a szíved és az elméd tágítására.

Ezekre figyelj, ha a szabadban jógázol!

Ezekre figyelj, ha a szabadban jógázol!

Ahogy jön a jó idő, sokszor megrohan minket a szabadban való gyakorlás romantikus vágya. Semmiképp ne fogd vissza magad, de készülj fel, hogy a padlóhoz szokott ízületek jelezni fognak, mert a puha és egyenetlen talajon nagyobb terhelésnek teszed ki őket. Érdemes egy-két praktikus tanácsot megfogadnod, hogy megelőzd a sérüléseket.

Ha túl sok a stressz, válaszd a yin jógát!

Ha túl sok a stressz, válaszd a yin jógát!

Észrevetted, hogy a lélegzeted lelassítása azonnal megnyugtatja az elméd? A yin jóga olyan a testednek, mintha vennél egy hosszú, mély lélegzetet. Főleg a kötőszöveteknek, azaz a szalagoknak, inaknak, izompólyáknak. Ha stresszesnek, kissé leharcoltnak érzed magad, ez az egyszerű és mégis hatékony yin jóga gyakorlatsor segíteni fog.

Hogyan szakíts időt a jógára elfoglalt anyukaként?

Hogyan szakíts időt a jógára elfoglalt anyukaként?

Anyukaként sokszor nehéz elcsípni az időt a jógázásra, valahogy mindig estére tolódik, aztán majd inkább reggel, végül holnap, na majd a jövő héten. Egyszer csak azon veszed észre magad, hogy beálltál azoknak a táborába, akik szent meggyőződésük, hogy család mellett luxus a jóga. Íme néhány tanács, hogy hozd vissza az életedbe a jógát.

Hódít a köteles jóga

Hódít a köteles jóga

A köteles jóga a fizikai test mélyebb és hatékonyabb nyújtásának, nyitásának egyre inkább elismert módszere. A Iyengar metódus követői évtizedek óta használják ezt az eszközt, de most már egyre több, más irányzatot követő stúdióban is megjelennek a „köteles falak” és órák.