A menstruációs ciklus fontossága – Hogyan gyakorolj menstruáció alatt?

A menstruációs ciklus fontossága – Hogyan gyakorolj menstruáció alatt?

Nőként a menstruációs ciklusunk sok tekintetben iránytűként működik. Mégis többnyire, ahelyett, hogy megtanulnánk ráhangolódni erre a belső iránytűre, igyekszünk a lehető legnagyobb mértékben figyelmen kívül hagyni. Arról nemigen szól a fáma, hogy a nőknek pihenniük kellene a periódusuk alatt és időt hagyni a befelé fordulásra. Ebben a cikkben most a menstruáció alatti jóga gyakorlást helyezzük fókuszba.

Hova menj, ha komolyan gondolod a jógázást? – Oktatóképzésre!

Hova menj, ha komolyan gondolod a jógázást? – Oktatóképzésre!

A mainstream média és saját „józan”eszünk is sokszor azt sugallja, hogy a jógaoktató képzés majd megszabadít a borzasztó irodai munkától, és azzal szerzel jövedelmet, amit valóban szeretsz csinálni. Simán lehet ez a vége egy jógaoktató képzésnek, de most inkább azt taglalnánk, hogy jó ötlet-e a jógaoktató képzés akkor is, ha „csak” mélyebb megértést szeretnél a jógáról.

Miért vedd komolyan a mellkasnyitó gyakorlatokat?

Miért vedd komolyan a mellkasnyitó gyakorlatokat?

A mellkasnyitó gyakorlatok fizikai szinten lazítják az izmokat és megszűntetik a mellkas összeszorulását, de ez nem minden. A jóga lényege, hogy revitalizálja a test és az elme kapcsolatát. Ha mellkasod beesik, valószínűleg a szíved és az elméd is követi. Felsorolunk párat a mellkasnyitók pozitív hatásaiból, fuss végig rajta és egész biztosan nyersz egy kis inspirációt a szíved és az elméd tágítására.

Ezekre figyelj, ha a szabadban jógázol!

Ezekre figyelj, ha a szabadban jógázol!

Ahogy jön a jó idő, sokszor megrohan minket a szabadban való gyakorlás romantikus vágya. Semmiképp ne fogd vissza magad, de készülj fel, hogy a padlóhoz szokott ízületek jelezni fognak, mert a puha és egyenetlen talajon nagyobb terhelésnek teszed ki őket. Érdemes egy-két praktikus tanácsot megfogadnod, hogy megelőzd a sérüléseket.

Ha túl sok a stressz, válaszd a yin jógát!

Ha túl sok a stressz, válaszd a yin jógát!

Észrevetted, hogy a lélegzeted lelassítása azonnal megnyugtatja az elméd? A yin jóga olyan a testednek, mintha vennél egy hosszú, mély lélegzetet. Főleg a kötőszöveteknek, azaz a szalagoknak, inaknak, izompólyáknak. Ha stresszesnek, kissé leharcoltnak érzed magad, ez az egyszerű és mégis hatékony yin jóga gyakorlatsor segíteni fog.

Hogyan szakíts időt a jógára elfoglalt anyukaként?

Hogyan szakíts időt a jógára elfoglalt anyukaként?

Anyukaként sokszor nehéz elcsípni az időt a jógázásra, valahogy mindig estére tolódik, aztán majd inkább reggel, végül holnap, na majd a jövő héten. Egyszer csak azon veszed észre magad, hogy beálltál azoknak a táborába, akik szent meggyőződésük, hogy család mellett luxus a jóga. Íme néhány tanács, hogy hozd vissza az életedbe a jógát.

Hódít a köteles jóga

Hódít a köteles jóga

A köteles jóga a fizikai test mélyebb és hatékonyabb nyújtásának, nyitásának egyre inkább elismert módszere. A Iyengar metódus követői évtizedek óta használják ezt az eszközt, de most már egyre több, más irányzatot követő stúdióban is megjelennek a „köteles falak” és órák.

Stressz, stresszoldás

Stressz, stresszoldás

Mivel egy egész organikusan szerveződött társadalmi közösség megváltoztatása lehetetlen vállalkozásnak tűnik az egyén szintjéről, ezért könnyedén belátható, hogy a stresszel terhelt életből az egyetlen kiutat, tehermentesítést az hozza meg, ha alapattitűdünkben, az élethelyzetekhez való viszonyulásunkban változtatunk.

Egy túlingerlő világ…

Egy túlingerlő világ…

Zajos, túlzsúfolt közegben élünk, nagyvárosban, kisvárosban vagy kistelepülésen, Teljesen mindegy, hogy hol, ingerek halmazába vagy kis csomagjába burkolva töltjük mindennapjainkat. Ebben a sokszor túlingerelt helyzetben szinte nem is vagyunk képesek figyelni saját belső jelzéseinkre. Hogyan is lennénk erre képesek, mikor kultúránk, környezetünk kérve- kéretlenül bombáz az ingerek áradatával? Csoda, ha így minden némileg stresszkeltő? Nem! Ez a legtermészetesebb, ami történhet…

Egyvonalúság – a prána szabad áramlása

Egyvonalúság – a prána szabad áramlása

Az egyvonalúság az Iyengar Jóga egyik sarkköve. Amikor egyvonalúságról beszélünk, akkor a testrészek egymáshoz képest történő elhelyezkedésére gondolunk az ászanagyakorlás során. Még a kezdő Iyengar jóga gyakorlók számára is az egyvonalúságnak elsőrendű célja: kiegyensúlyozza és védi a test különböző ízületeit, izmait, szerveit és szöveteit. Kevésbé ismert azonban az egyvonalúságnak a test energiaáramlásában játszott fontos szerepe.