Stresszcsökkentés- és tartásjavítás légzéssel műhely

2018. május 6. | VASÁRNAP | 10:00-16:00 

Oktatók:
dr. Szabó Anikó (Gangá) – minősített jógaoktató, légzéstréner
Saposnyikov Viki – gyógytornász, ájurvédikus jógaterapeuta

Létszám: max 13 fő

Helyszín: AUM Blaha SHAKTI terem (1085 Bp., Stáhly u 13.)

A műhely díja: 14.900 Ft

Kezdés: 2018. május 6. vasárnap 10:00

A műhely különlegessége, hogy két oktatóval kétféle szempontból közelítjük meg a légzés témakörét. Saposnyikov Viki gyógytornász és ajuvérdikus jógaterapeuta fizikai, dr Szabó Anikó minősített jógaoktató és légzéstréner pedig energetikai/spirituális oldalról világít rá, milyen jelentős hatással van életünkre a légzés és mennyi mindent tudunk befolyásolni a légzésen keresztül. Rámutatnak arra, hogy formálja és erősíti egymást ez a két szint. Helyes légzéssel a betegségek elkerülhetőek, önuralomra, önismeretre teszünk szert. Az éltető energia (prána) megnő, ami hozzásegít az egészséghez, az elme kontrollhoz, a magasabb tudati szintek eléréséhez.

Elméletben megalapozott, a mindennapok során könnyen használható gyakorlati anyagot adunk át.

Légzésünk létünk alapja, mégis, mivel automatikusan történik, igazságtalanul kevés figyelmet szentelünk neki. Modern mentális és fizikai stresszel terhelt életmódunk mind testünk strukturális változásain (rossz tartás) keresztül, mind a vegetatív idegrendszer működésében bekövetkező egyensúlytalanság révén jelentősen befolyásolja azt, ahogyan lélegzünk. Jó hír azonban, hogy tudatos légzéssel vissza is tudunk hatni rá.

Mindannyian tudjuk, hogy az oxigén és széndioxid megfelelő cseréje, egyensúlya a légzőszervrendszer egészsége nélkül nem élhetünk teljes életet, testünk sejtszintű működése szenved zavart. De vajon ismerjük-e a prána jelentését és működését, életünkben betöltött szerepét? Megfigyeltük-e már, ahogy a légzés a fizikai testünk és finom energiatestünk (érzelmeink, gondolataink) között hidat képez, s tudatosítottuk-e már ennek jelentőségét?

Elméleti rész

  • légzés élettani és anatómiai alapjai
  • hogyan befolyásolja légzésünket a rossz tartás, az izomegyensúly felborulása, valamint a stressz
  • miként gondolkozik a jóga a légzésszabályozásról, mit jelent a prána és hogyan működik
  • hogyan tudjuk a pránajáma gyakorlatokat a mindennapok során a stresszkezelésben, az egészség és a testi-lelki egyensúly megőrzésében alkalmazni
  • az érzelmeink hatásai az asztrál testre,
  • sejtemlékezetben tárolt stressz – a stresszoldás módjai

Gyakorlati rész

  • az elméleti bevezető után mellkas területét megdolgozó ászanázással készítjük fel testünket és elménket egy elmélyültebb pránajáma gyakorlásra

Kinek ajánljuk a műhelyt?

Neked, ha

  • szeretnél pránajáma gyakorlásba kezdeni, de bizonytalan vagy azt illetően, hogy hogyan is kell ennek nekifogni, vagy
  • elmélyítenéd pránajáma gyakorlásodat
  • érdekel a légzés fiziológiai és anatómiai háttere
  • kíváncsi vagy a jóga pránával kapcsolatos alapismereteire
  • érdekel a rávezető, mellkasnyitó gyakorlatok jelentősége és mikéntje
  • mélyebben szeretnéd megérteni és tapasztalni a jógagyakorlásnak az ászanázást kiegészítő dimenzióját, vagyis a rádzsa jóga 4. lépcsőjét

A workshopot dr Szabó Anikó Gangá (minősített jógaoktató, légzéstréner, vegyészmérnök) és Saposnyikov Viktória (gyógytornász, ájurvédikus jógaterapeuta) tartja.

A műhelyt vezeti:

dr Szabó Anikó:

2003-ben kaptam meg jógaoktatói oklevelet a Sivánanda Jógaközpontban, azóta tanítok rendszeresen jógát és egyéb jóga programokat, táborokat kezdőktől az oktatójelöltekig. Több évtizedes természettudományos kutatói munkám  (kvantumfizika, kolloidkémia, anyagszerkezet kutatás, folyamat szabályozások stb.) sajátos szemléletet hozott a jógafilozófiához, és az ember mint komplex lény működésének megértéséhez, kiemelve a csakrákat, az asztráltest energia központjait.

Küldetésemnek érzem tudásom és szeretetem átadását, olyan személyes élmények megéléséhez segítve másokat, melyek által a keresők megtalálják válaszukat a “ki vagyok én” kérdésükre. Úgy tapasztalom, hogy a jóga gyakorlása sokféle úton segít bennünket az egészségünk megtartásában, a prevencióban és a belső útkeresésünkben

Saposnyikov Viki:

Jógaoktató vagyok és gyógytornász. A jógával az egyetemi éveim alatt ismerkedtem meg. Az első találkozás az akkori nagyon racionális, nyugati gondolkodásom számára is lenyűgöző volt: a gyógytornák során alkalmazott alapelveket láttam visszatükröződni a jóga, elsősorban az ászana/jógatesthezetek gyakorlásában. A „jógapályafutásom” elején soha nem látott hatékonysággal formálódott testem, javult gerincem állapota. Később pedig azt vettem észre, hogy a spirituális aspektusok is érdekelni kezdetek, s a lelkem, világlátásom is formálódik…

Személyes tapasztalásaim arra ihlettek, hogy a jógát, mint az ÖNismeret útját minél több emberhez vigyem közel. Örömmel töltene el, ha minél többen esnének szerelembe a jógával, lennének „függők” és tapasztalnák meg az ászanák (jóga pózok) gyakorlásának testre és lélekre gyakorolt csodálatos hatásait. Programjaimon egy utazásra hívlak, ahol reményeim szerint számodra is egy ajtó nyílik a jóga végtelen világára. Ahol a test tudatosságát építve, izmokat formálva, stabilitáson és rugalmasságon dolgozva észrevétlenül az elme tudatosságát is ébresztjük.