Először jársz itt?

Üdvözlünk a jóga világában!

Mi a jóga?

A jóga (योग) a szankszrit “judzs” szótőből származik, ami annyit jelent: összekötni, egyesíteni, a figyelmünket valamire ráirányítani és összpontosítani, valamit használni és alkalmazni. A jóga tanításainak lényegét Patandzsali foglalta össze és rendszerezte klasszikus művében, a Jóga szútrákban.

A jóga célja

A jógát bölcs cselekvésként, vagy a tevékeny élet közepette is megvalósítható mértékletesség és harmónia művészeteként szokták jellemezni, máshol a szenvedéstől és bánattól való végleges megszabadulás útjaként. A jóga gyakorlásának célja a test, lélek és szellem harmóniájának megteremtése. A jóga több mint csupán testgyakorlatok összessége, olyan életmód, életszemlélet, amely segítségével könnyebben boldogulhatunk a hétköznapokban felmerülő problémák megoldásával, közérzetünk kiegyensúlyozottá válik, és közelebb kerülünk belső önvalónkhoz.

“Ha minden nap kitartóan gyakorlod a jógát, akkor képes leszel szilárdsággal és érettséggel fogadni az élet zűrzavarát.”

BKS Iyengar

 

Miért jógázz?

Testi-fizikai hatások:

  • javítja a tartásod a gerincnyújtó és erősítő pózok révén
  • serkenti a vér- és nyirokkeringést, a belső szervek oxigén- és tápanyagellátása javul
  • a csontok tápanyagellátásának növelése révén erősödik a csontszerkezet
  • erősíti az immunrendszert, növeli az ellenálló képességedet, az általános egészségi állapotod magasabb szintre kerül
  • tested erős, és ugyanakkor rugalmas lesz

Lelki-mentális hatások:

  • közérzeted kiegyensúlyozott lesz
  • a stresszes helyzeteket nagyobb nyugalommal fogod kezelni, és megoldani
  • nagyobb önismeretre teszel szert, ezáltal magabiztosabbá válsz az élet minden területén

A jóga 8 eleme

Patandzsali a jóga útját 8 ágra bontotta, melyek összessége hozza el a kívánt eredményt.

  1. Jáma – erkölcsi iránymutatások
  2. Nijáma – Önfegyelem
  3. Ászana – Testhelyzetek
  4. Pránájáma – Légzőgyakorlatok
  5. Prátjáhára – Érzékek visszavonása
  6. Dhárana – Koncentráció
  7. Dhjána – Meditáció
  8. Szamádhi – Megtisztulás

Hogyan jógázz?

Ha komolyan szeretnéd venni a jógagyakorlást, akkor mindenképp érdemes egy kezdő vagy alapozó tanfolyammal kezdened. Ezután úgy tudsz tovább fejlődni, ha heti egyszer eljársz órára oktatóval gyakorolni, és fokozatosan kialakítod a saját, otthoni gyakorlásod.

Az otthoni gyakorlásra a leginkább megfelelő időpont reggel vagy este. Lehet, hogy kezdetben reggelente merevebbnek érzed az izmaid, ez a gyakorlással hamar el fog múlni, és rugalmas leszel. Esténként ugyanakkor kihasználhatod, hogy lazább már a tested, ilyenkor érdemes az idegrendszerre nyugtató hatású pózokat végezned, hogy lecsendesítsd a tested és az elméd.

Mit jelent a Hatha Jóga?

A “Ha” szótag a Napot jelenti, a “Tha” pedig a Holdat. Ezek jelképezik a világban és az életben jelenlévő egymással ellentétes, és egymást kiegészítő energiákat. Ez a kettősség a gyakorlásban is megjelenik, az ászanák végzése közben egyszerre kell erőfeszítést tennünk és elengednünk, így jön létre a harmonikus energia áramlás.

Hatha jógaként legtöbbször a 8 elem közül az Ászana és a Pránájáma gyakorlatainak összességét értik. Általában a jógastúdiókban a hatha jóga kü

Praktikus tudnivalók

Stúdiónk tiszta, rendezett környezete, nyugodt hangulata támogatja elmélyülésedet a jóga gyakorlásában. Szabadon válogathatsz a különböző stílusok és nehézségi fokozatok közt, megtalálva a számodra ideális irányzatot és szintet a test-lélek-szellem harmóniájának megteremtéséhez.

  • Kérünk, hogy legalább 10-15 perccel órakezdés előtt érkezz meg, hogy a szükséges rövid regisztrációt el tudjuk végezni, és rá tudj hangolódni az órára.
  • A gyakorláshoz szükséges eszközöket (jógamatrac, pléd, segédeszközök) biztosítjuk! Ha mégis szeretnél saját eszközeiddel gyakorolni, hozd magaddal bátran!
  • Kényelmes, szabad mozgást biztosító ruha a legjobb a jógához. A jóga mezítlábas műfaj, edzőcipőre nem lesz szükséged!
  • Mielőtt belépsz a stúdióba kérjük, kapcsold ki, vagy halkítsd le mobilod! Itt saját és társaid nyugalma a legfontosabb!
  • Gyakorolj üres gyomorral! De legalább 2-3 órával az órakezdés előtt már ne egyél! Az órák előtt 10-15 perccel már vizet se fogyassz!
  • A jóga mindenkinek szól, kortól, nemtől, testalkattól, stb. függetlenül! Kérünk azonban, hogy tájékoztasd az oktatót, ha bármilyen egészségügyi problémád, mozgásszervi panaszod van, ha menstruálsz, illetve ha várandós vagy!
  • Kezdőként javasoljuk, hogy az 1-es szintű órákhoz csatlakozz vagy egy kezdő tanfolyamra jelentkezz!
  • Gyakorolj rendszeresen! Heti 2-3 gyakorlás minimálisan javasolt. A pozitív változásokon magad is meg fogsz lepődni!
  • Személyes fejlődésed érdekében javasoljuk, hogy csatlakozz műhelyeinkhez, tanfolyamainkhoz vagy oktatóképzésünkhöz!