Posztnatális jóga – Testi-lelki regeneráció szülés után

2017. január 11-től | SZERDÁNKÉNT 16:00-17:00 | 6 alkalmas 

A TANFOLYAM SAJNOS BETELT. HAMAROSAN KIKERÜLNEK TOVÁBBI IDŐPONTOK, KÉRLEK FIGYELD A HONLAPOT ÉS A HÍRLEVELET.

Oktató: Illés Flóra, kismama- és posztnatális jógaoktató

Létszám: max 6 fő

A tanfolyam díja: 11.900 Ft / 6 alkalom

Kezdés: 2016. január 11.  16:00

Helyszín: AUM Astoria NAP (1075 Bp., Károly krt. 3/A)

Befizetési határidő: 2017. január 9.

Tematika:

Mi a posztnatális jóga?

A posztnatális jóga elsődleges célja, hogy az anya jólétét biztosítsa, visszazárja testét a várandósságot és a szülést követően, és hogy segítségével az anya visszanyerje energiáját, erejét és középpontját. Abban különbözik a baba-mama jógától, hogy elsősorban az anyára koncentrál. A posztnatális jóga javítja a közérzetet és az életminőséget, pozitívan befolyásolja a babával és a családdal való kapcsolatot, fokozatosan felkészít az aktívabb sport, vagy jóga gyakorlására. A szülés után magunkra szánt figyelemmel sok olyan problémát is megelőzhetünk, amik a menopauza idején jelentkezhetnek.

Kinek ajánljuk a posztnatális jógát?

Az anya állapotától függően hüvelyi szülés után 3-6 héttel, császármetszés után 10-12 héttel már el lehet kezdeni a gyakorlást. Akkor is jöhetsz, ha több hónapja, esetleg több éve szültél, és szeretnél elkezdeni újra mozogni, vagy úgy érzed, valami még nincs a helyén és szükséged van támogatásra a biztonságos, fokozatos visszaépülésben. Különösen ajánlott akkor, ha a terhességed alatt vagy után sokat fájt a medencéd, csípőd vagy derekad. A posztnatális jóga nagyon jó alapot nyújt egy újabb, panaszmentes terhesség megalapozásához is.

FONTOS! A babádat 8 hónapos korig tudod hozni a foglalkozásokra. A nagyobbak már túlságosan elvonják az anyuákák figyelmét a gyakorlásról.

Mik a hatásai a posztnatális jógának?

  • légzőgyakorlatok segítségével egyensúlyba hozza a hormonháztartásodat, és ezzel segít kezelni az érzelmi hullámvasutakat
  • gyengéd gátizomgyakorlatokkal fokozatosan megerősíti a meggyengült medencefenekedet
  • célzott jógagyakorlatokkal kiegyensúlyozza és erősíti a gerinced ívét
  • a szétnyílt, vagy császármetszés miatt sérült hasizmaidat fokozatosan visszazárja, erősíti a tested középpontját, a derekadat, a mély hátizmaidat és javítja az emésztésed
  • stabilizálja a medencéd, javítja az egyensúlyérzékedet, leföldel és központosít
  • lazítja a váll-és nyakizmaidat, így megkönnyíti a babád hordozását, szoptatását, és serkenti a tejtermelő mirigyeid működését
  • javítja az általános erőnlétedet, biztonságosan készít fel a rendszeres sportolásra
  • nyugtatja az idegrendszeredet, felszabadítja a nyaki idegpályáidat
  • relaxációs technikák révén ellazítja az anyát és a babát
  • újra otthonossá válsz a testedben, táplálod magad is, nem csak a babát
  • támogató oktató jelenlétében, támogató közösségben találkozhatsz más anyákkal és babákkal
  • elősegíti a terhességgel, szüléssel vagy az anyasággal járó érzelmi sebek begyógyulását, megelőzi vagy enyhíti a posztnatális depresszió tüneteinek kialakulását.

Mit hozz magaddal?

A foglalkozások 60 percesek, ahova lehet jönni babával, vagy baba nélkül is. A jógateremben szabadon szoptathatsz és pelenkázhatsz,
és nyűgösebb napokon is elindulhatsz, mert az oktató igény szerint elringatja a babád, hogy zavartalanul gyakorolhass.A gyakorlatok fokozatossága miatt az órák egymásra épülnek és 6-os blokkokban végezhetők. A személyes figyelem fontossága miatt a csoportok maximum létszáma 6 fő. Hozz magaddal kényelmes jógaruházatot és takarót, amire a babádat fekteted.

A módszerről

A posztnatális jógát a Birthlight rendszerén belül dolgozták ki, ami ma a világ egyik vezető szervezete a női egészség, a várandósság és az anyaság terén végzett oktatásban. A hagyományos jóga és jógaterápia elemeit ötvözi a természetes népek ősi megfigyeléseivel és praktikáival a női egészség terén. A posztnatális jógán egy olyan szemléletet szeretnénk megmutatni és megéreztetni az anyákkal, hogy a külső elvárás helyett belülről tekintsenek testükre, és türelemmel, fokozatosan, biztos alapokra fektetve épüljenek vissza szülés után. Ehhez egyrészt tudatosítjuk azokat a fiziológiai változásokat, amik a nő testében a szülés utáni hónapokban végbemennek, hogy az anyák maguk is megértsék, min mennek keresztül. A jógával pedig mindezek harmonizálására kínálunk egyszerű gyakorlatokat.  Képletesen szólva a posztnatális jóga ahelyett, hogy lyukakra papírvárat építene, először a lyukakat zárja vissza, hogy erős belsővel, stabil középponttal, és visszaépült belső izmokkal engedje el az anyákat.