Stresszoldó jóga

Órák, Tanfolyamok és Műhelyek

Görgess le az időpontokért!

Nyugati civilizációnk felgyorsult életvitelével gyakran jár együtt a tartós stressz, mely az idegrendszer fokozott válaszreakciója a nehezített körülmények hatására.  A test ezen felfokozott állapotában az izmok szinte állandó feszültsége miatt nem tud megvalósulni a testfolyadékok (vér, nyirok, sejtközi folyadékok) zavartalan áramlása melynek olyan egészségkárosító hatásai mutatkozhatnak, mint a nem minőségi alvás, ingerlékenység, depresszió, étvágytalanság, anyagcserezavar illetve az immunrendszer meggyöngülése. Fontos a feszült idegállapot ellensúlyozása, a testi és pszichés egészségünk tudatos megőrzése. Ehhez nagy segítséget tud nyújtani a jóga gyakorlása.

Az óra felépítése:

Ezen az órán a stressz oldására különösen jótékonyan ható kiegyensúlyozó, nyugtató ászanákat (jógapózokat) gyakorlunk, mely által oldjuk a test fő stressz-tároló részein, az úgynevezett stressz zónákban (nyak-vállöv-hát-derék) felgyülemlett feszültséget. Átmozgatjuk az ízületeinket, mobilizáljuk a gerincünket, megnyitjuk a mellkasunkat és a szívünket, lazítjuk, oldjuk a görcsöket, blokkokat az izmokban és egész lényünkben. A mozgáson keresztül megtanuljuk felismerni saját határainkat.  Az idegrendszert kiegyensúlyozó, nyugtató légző gyakorlatokat végzünk, relaxációs technikákat tanulunk. Figyelmünk befelé irányításán keresztül megvalósítjuk a gondolataink, vágyaink és elménk működésének tisztulását, lecsendesedését, mentális békénk elérését.

Kortól, nemtől, hajlékonyságtól, bármilyen jógás tapasztalattól függetlenül bárki gyakorolhatja.

Javasolt:

  • Túlzott szorongásos állapotokban, tüneteknél
  • Túlzott frusztráció érzésénél
  • Rossz memória és koncentrációs készség, általános szétszórtság állapotaiban
  • Saját készségeinél rosszabb teljesítményt nyújtóknál
  • Fásultság esetében
  • Alvásproblémával, álmatlansággal küzdőknek
  • Tónusos izomzattal rendelkezőknek, különösképpen a stressz zónákban (hát, vállak, nyak, arc)
  • Feszített élettempót folytatóknak
  • Légzési nehézségekkel küzdőknek
  • Testi-lelki kiegyensúlyozottságot keresőknek
  • Krónikus stressz szindróma (immunrendszer gyengülése, szív és érrendszeri panaszok valamint pszichoszomatikus eredetű megbetegedések) megelőzésére

Stresszkezelés jógaterápiával (tanfolyami jelleggel)

Stresszkezelés és az idegrendszer támogatása jógaterápiával és tibeti hangtálakkal, gongokkal, tao-hárfával

6 hetes Stresszoldó tanfolyam során megismerhetsz és elsajátíthatsz a jóga, az ájurvéda, az antropozófus orvoslás, a hangok és a rezgések világából merített gyakorlatokat, technikákat és tanácsokat, melyek segítséget nyújtanak és megkönnyítik teljes szervezetünknek egy-egy stresszes helyzet egészséges átvészelését. Az itt elsajátított gyakorlatokat és technikákat beépítve a hétköznapi életedbe, átalakíthatod a stresszhez való kapcsolatodat, ezáltal a stressz hatását a szervezetedre.

A 6 hetes tanfolyam alkotó elemei:

  • a stressz újfajta elmélete, felfogása
  • feszültséget oldó testhelyzetek, ászanák
  • légzőgyakorlatok magukban és ötvözve ászanákban
  • minden foglalkozáson megtapasztalhatod a tibeti hangtálak, gongok és tao-hárfa azonnali feszültségoldó és újrahangoló erejét
  • tippek a számodra megfelelő hangtál kiválasztására és ötletek az otthoni használatukra
  • táplálkozási útmutatás stresszes élethelyzetben
  • több hatékony relaxációs technika, melyek otthon akár pár perc alatt is elvégezhetők
  • meditációk
  • mantrák és mudrák
  • házipraktikák, házipatika
  • kristályok, féldrágakövek alkalmazása

A tanfolyam kevés elméletet, de annál több gyakorlatot tartalmaz. A 6 hetes Stresszoldó tanfolyam után más szemmel tekintesz majd a stresszre és képes leszel a technikákat hatékonyan alkalmazni és beépíteni a hétköznapi, mindennapi életedben.

Oktatók: PÓCZA BARBARA, BALOGH ORSOLYA

 

   

Következő órák

 

Következő tanfolyamok, műhelyek

Nincs megjeleníthető esemény

 

 

 

 

 

CLOSE
CLOSE