Iyengar Jóga


Az Iyengar Jóga a 95 éves korában elhunyt B.K.S. Iyengar jógamester tanítására épül, aki 1936-ban, 18 évesen kezdett tanítani az indiai Pune-ban. 1973-ban alapította meg a világhírű Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute-ot, ahova évente több száz haladó Iyengar jóga gyakorló látogat el a világ minden tájáról. Számos könyve közül az első, a „Jóga új megvilágításban”, ma már klasszikusnak számít. Tanítása mélyen Patandzsali ősi jóga szútráira épül. B.K.S. Iyengar jógagyakorlása és több mint 70 éves oktatási tapasztalata felmérhetetlen innovációt eredményezett a jógaművészet és tudomány területén.

Mi az Iyengar Jóga?

A pózok alapja a precizitás, a biztonság és a mélység. Kivitelezésükben tapasztalt és magasan képzett oktatók segítenek, akik felkészültek arra, hogy különböző testfelépítésű és egészségi állapotú embereket megfelelően igazítsanak. Az órákon keményen kell dolgozni, de távozáskor könnyűnek és nyugodtnak fogod érezni magad. A jóga azonnali jótékony hatása a hajlékonyság és az erőnlét növekedése, valamint az egészségi állapot javulása. Ahogyan haladsz előre a gyakorlásban, lelki és spirituális hatását is érezni fogod.

Az Iyengar-módszer

A módszer mesterünk, B. K. S. Iyengar (ejtsd „ájengár”) nevét viseli. A tanítás az egyvonalúságra helyezi a hangsúlyt: ha a test a pózokban bizonyos vonalakat követ, akkor biztonságosan tudsz maximális eredményt elérni a hajlékonyság, az erőnlét és a jó közérzet terén. Az órák általában egyszerűbb pózokkal kezdődnek és fokozatosan térnek át a haladóbb pózokra, majd ezt követi a relaxáció, amelybe időnként légzéstechnika (pránájáma) is be van építve. Annak érdekében, hogy erőnléttől és hajlékonyságtól függetlenül is eredményesen és biztonságosan tudj gyakorolni, bizonyos esetekben eszközöket is használunk (pl. fal, tégla, heveder). Haladóbb szinten ezeket a különböző akciók elmélyítésére, a pózok hosszabb fenntartására is használjuk. Az ászanákban (pózokban) eltöltött idő az évek során szerzett tapasztalattal hosszabbodik, bizonyos folyamatok így alakulnak csak ki. Egy másik fontos aspektus a szekvenciálás – azaz a gyakorlatsorok összeállítása, mely változatosságával garantálja a szisztematikus, biztonságos és egyenletes fejlődést.

   


Az Iyengar védjegy

Minden okleveles Iyengar jóga oktató magas színvonalú képzésben részesül minimum 5 évig – ez az egyik oka annak, hogy az Iyengar Jóga az egyik legelterjedtebb módszer a világon. Amikor ezzel a védjeggyel találkozol, azt jelenti, hogy egy kezdő okleveles oktató minimum három évig járt rendszeresen Iyengar Jóga órákra, amit egy kétéves oktatóképzés és két szigorú vizsga követett. A Junior és Senior oktatók további hosszú éveken át gyakoroltak és képezték magukat, és számos vizsgát tettek le. A védjegy használatához minden okleveles Iyengar Jóga oktatónak kötelessége fenntartani saját szakmai fejlődését. Az Iyengar Jóga védjegy a kiválóságot, a jóga világos és mély megértését garantálja.


Iyengar Jóga szintek

1. szint

Ha még sosem próbáltad a jógát vagy az Iyengar Jógát. Az Iyengar módszer alapjait az 1. szintű órákon sajátíthatod el.

1-2. szint

Ha már az alapokkal tisztában vagy, és jól megy a Sarvangasana (Vállállás) is. Ezeken az órákon haladunk tovább a pózok precízebb kivitelezésével, és előkészítjük a 2. szint pózait.

2. szint

A 2. szintű órákon már a fejenállás, a kézenállás és a hátrahajlások pontos elsajátítása is téma.  Valamint további, haladóbb pózok is bevezetésre kerülnek. A pránájáma (légzőgyakorlatok) alapjait is tanulhatod meg.


Iyengar Jóga oktatóink

 

Ábrahám Kata >

Iyengar Jóga oktató

Kovács Adrienn >

Iyengar Jóga oktató

Varga Éva >

Iyengar Jóga oktató

Tolner Mária >

Iyengar Jóga oktató

Gluscevic Hajnal >

Iyengar Jóga oktató



Kezdő Iyengar Jóga tanfolyamok



Hétvégi hosszú Iyengar gyakorlások, minitanfolyamok

  • Nincs esemény


Iyengar Jóga rendszeres órák – Órarend

<< Előző hétKövetkező hét >>2015. május 25. hétfő -- 2015. május 31. vasárnap
<< Előző hétKövetkező hét >>2015. május 25. hétfő -- 2015. május 31. vasárnap