Hatha Jóga

 

A jóga szó egységet jelent. A szanszkrit eredetű szó a judzs szótőből származik, melynek jelentése: összeköt, egyesít, igába fog. Tradicionális fizikai és mentális gyakorlatokra utal, amelyek cca. 5000 évvel ezelőttről Indiából származnak.

A jógagyakorlatok azon az elképzelésen alapulnak, hogy a test és a lélegzet összekapcsolódik az elmével. A jógán keresztül úrrá leszünk a testünkön, a lélegzetvételünkön és az elménken, ezáltal megtapasztaljuk a belső csendet. Ez a belső csend lehetővé teszi, hogy a valós lényünkkel kapcsolatba lépjünk, és ezáltal meglássuk, hogy egység van minden és mindenki között  és, hogy mindannyian ugyanannak az egységnek a részei vagyunk. Az egyéni tudatosságnak az isteni tudatossággal való egysége a jóga.

Mindeközben a jóga egy mindennapi kifejezéssé vált a nyugati kultúrában, és a legtöbb esetben a jógát a hatha jógával azonosítják.

A hatha jóga keretében ászanákat (fizikai gyakorlatok) és pránájámákat (légzőgyakorlatok) gyakorolnak, hogy megteremtsék a test, elme és lélegzet közötti egységet, megőrizzék az egészséget és a jólétet. A gyakorlatok által a test megerősödik és felkészül a meditációra.
A Ha-Tha jelentése Nap-Hold, amely mindig megőrzi az egyensúlyt.

Amellett, hogy a jóga nagyszerű testmozgás, kiválóan csökkenti a stresszt és energikussá tesz. Akik rendszeresen jógáznak, azok jobban alszanak éjszakánként és ritkábban betegszenek meg,  mert a jóga erősíti az immunrendszert is. A jóga segíti az emésztést és egyes pózok a belső szervekre gyakorolt gyengéd masszázs által méregtelenítik ezen szerveket, ezáltal javítja az általános egészségi állapotot és véd meg a betegségektől.

A jóga minden izmot megmozgat és így természetesen hajlékonyabbá és erősebbé tesz. Megnövekszik az ízületek mozgástere és a tested könnyedébben, szabadabban fog mozogni.

A jóga a memóriát, koncentrációt és az önfegyelemet is segíti. Kitisztítja a zűrzavart az elmédből és felfedi a valós énedet. A jóga megmutatja, hogy légy békében önmagaddal és a világgal.

Íme egy rövid lista a hatha jóga néhány testi és pszichológiai hatásáról:

Fizikai előnyök:

  • Növeli az izom- és csontrendszer rugalmasságát
  • Egészségesebb ízületek
  • Javítja a testtartást
  • Erősíti a csontokat
  • Normalizálja a súlyt
  • Normalizálja az endokrin (hormon) működést
  • Normalizálja a vércukorszintet, koleszterint és trigliceridszinet
  • Az idegrendszert egyensúlyba hozza
  • Javítja az immunrendszer működését
  • Javítja a légzőrendszert (légzésszám csökken és a légzési hatékonyság nő)
  • Javítja a keringési rendszert (pulzusszám csökken, a vérnyomás csökken, a szív- és érrendszeri hatékonyság növekszik)
  • Javítja az emésztőrendszert
  • Növeli az energiaszintet
  • Javítja az alvást
  • Enyhíti a fájdalmat

Pszichológiai előnyök:

  • Csökkenti a mentális feszültséget, stresszt
  • Növeli a szellemi erőt, akaraterőt
  • Növeli az önismeretet és az elfogadást
  • Csökkenti a dühöt és az ellenséges érzelmeket
  • Növeli az önbecsülést
  • Javítja a koncentrációt és a memóriát
  • Javítja a kapcsolatokat
  • Javítja a szokásokat

A hatha jóga egy gyűjtőfogalom, amelybe az összes fizikai jógagyakorlás – tehát az összes jógafajta, amivel órarendekben találkozol (Sivananda, Astanga, Bikram, Iyengar, Himalájai) beletartozik. Stúdiónkban a hatha jóga különböző rendszereiben képzett oktatók óráit látogathatod. Ezen órákon gyakorta több stílus ötvözetével találkozhatsz. A Neked legmegfelelőbb jógafajta kiválasztásához olvasd el a óratípusok leírásait vagy kérd tanácsunkat.

 

Hatha Jóga oktatóink

 

Bors Krisztián >

Jógaterapeuta, Gyógytornász, Aikido Oktató

Julieta Navarro >

Hatha Jóga oktató

Vörös Éva >

Hatha Jóga oktató

Medvegy Gergely >

Hatha Jóga oktató

Szoyka Enikő >

Hatha Jóga oktató

 

Aktuális Hatha Jóga órák a héten

<< Előző hétKövetkező hét >>2017. szeptember 18. hétfő -- 2017. szeptember 24. vasárnap
<< Előző hétKövetkező hét >>2017. szeptember 18. hétfő -- 2017. szeptember 24. vasárnap