Babás foglalkozások

Kétféle babás foglalkozást választhatsz nálunk, próbáld ki mindegyiket, hogy lásd, melyik illik jobban az igényeidhez.Baby.Yoga_.cropped

  1. Babás Női Jóga
  2. Baba-mama torna
  3. Posztnatális jóga (tanfolyami jelleggel működik, a kezdési időpontokat a tanfolyamok menüpont alatt találod)

Minden információt az árainkról és a bérletekről itt találsz.

Időpontokért és bejelentkezéshez görgess le oldal aljára.

1. Babás Női Jóga

shutterstock_136829981s

A Babás Női Jóga a Kismama Jógához hasonlóan, rendkívül komplex módon segít az anyukáknak a szülés, a babáknak a születés utáni első két évben.

Babás Női  Jóga szintén a Birthlight módszer része. Mai rohanó, elidegenedett világunkban mamák és babák újratanulhatják a nők és gyermekek ősi tudását a mély intimitásról és játékról, melyhez nem szükséges semmi más, csak egy anya és egy gyermek. Ezt a tudást hazavihetik magukkal, beépíthetik családi életük mindennapjaiba, s ezáltal egy mélyebb harmóniát és békességet élhetnek meg.

Hogyan segít az anyukáknak?

Az anyukákat a Hatha Jóga Pavanamuktászana I. és II. bemelegítő gyakorlatain, további ászanákon, lég­ző­gyakor­latokon, a medencealapi izmok (gátizom) tornáján és a relaxáción keresztül támogatja a következőkben:

  • a szülés utáni hatékony regenerációban,
  • a fizikai és a mentális kondíció visszaszerzésében,
  • a női segítő közösségben való részvétel által a szülés utáni depresszió elkerülésében.
  • a sok-sok közös játékkal, élményekkel, kommunikációval növeli a bensőséges kapcsolatot anya és gyermeke között. A babák és a mamák szinte észrevétlenül egymástól is rengeteget tanulnak.

Hogyan fejleszti a babákat?

baby-yogaA babák passzív (baba masszázs) és aktív (baba jóga/torna, baba-mama játékok és babaklub) gyakorlatoztatása által támogatja a baba fejlődését minden szinten. Fejleszti őt a következőkben:

  • a hosszabb és mélyebb alvás elsajátítását,
  • testképének kialakulását,
  • taktilis érzékelését,
  • mozgásérzékelését (mozgásterjedelem, hajlékonyság, rugalmasság, változatos mozgásformák, ritmusérzék, térbeliség, agyféltekék harmonizálása),
  • vesztibuláris rendszerét,
  • beszédfejlődését (mondókák, énekek, hangutánzó szavak)
  • egész idegrendszerét és annak komplexitását,
  • értelmi képességeit, érzelmi és értelmi intelligenciáját,
  • szociális érettségét.

Milyen idős babáknak javasoljuk?mum-bubba

Kisbabás csoport
A babás jógában kétféle időszakot különböztetünk meg. Az első korosztály a kisbabás csoport6-8 hetestől 8 hónapos korig terjed. Ilyenkor 60-90 percesek a foglalkozások, a babák tűrőképességének függvényében. Sokat fogjuk a babát és vele, őt mintegy passzívan jógáztatva, végezzük a gyakorlatokat. Ezeken a foglalkozásokon több gyakorlási lehetőség jut a mamáknak.

 

 

Nagybabás csoportmum-and-baby-yoga
A második korosztály a nagybabás csoport8 hónapostól 24 hónapos korig terjed. Nekik már csak 60 percesek a foglalkozások, mivel
lényegesen nagyobb a mozgásigényük, kevesebb a türelmük, ilyenkor már nehéz lekötni őket hosszabb ideig. A baba egy napról-napra nehezedő súlyzóvá válik a babás jóga gyakorlatok közben. Ezek a gyakorlatok olyan fizikai kondíciót adnak, amelyek épp a mindennapi terhelések elviselésére teszik képessé a testet. A nagybabás csoportban már kevesebbet emelgetik, hozzák-viszik a mamák gyermekeiket, több az aktív közös játékos elem és önálló gyakorlatok. Az örömteli folyamatos újrakapcsolódás és bizalommal teli ismételt elengedés segíti a természetes leválási/önállósodási folyamatot anya és gyermeke között.

Császármetszés esetén a gyakorlás megkezdéséhez kérd orvosod engedélyét!

Praktikus kérdések

Mit hozz magatokkal?

OLYMPUS DIGITAL CAMERASemmilyen különösebb eszköz nem szükséges, csak amit egyébként is magával visz az ember, amikor elindul valahová a gyermekével. A leglényegesebb dolog viszont az, hogy mindketten könnyű, laza öltözékben legyetek a gyakorlás alatt, amiben jól lehet mozogni, lélegezni. Ha van egy saját pléd, amit a baba alá lehet teríteni a gyakorlás és a babamasszázs rész közben, és egy kedvenc játék a babának, az növeli a baba komfortérzetét, de ezek az eszközök – plédek, párnák, jógaszőnyeg, játékok stb. – a jógastúdióban minden foglalkozáson rendelkezésre állnak.

Mit tegyél, ha a baba sír?

A babád sírása valószínűleg téged zavar a legjobban, tehát ne aggódj a többiek miatt. Te magad vegyél néhány mély lélegzetet, nyugtasd le magad, ne engedd, hogy a baba stressze rád is átragadjon, és ezzel egy negatív spirálba sodródjatok. Ha a jóga oktató felajánlja, hogy eldajkálja a babádat, fogadd el bátran, sokszor ennyi változás elegendő a nyűgös babák megnyugtatásához.

A baba sírásának különféle okai lehetnek: lehet éhes, szomjas (bátran szoptasd meg bármikor, ott helyben); lehet, hogy tisztába kell tenni (ezt is bármikor tedd meg, ott helyben, amikor szükségesnek találod); lehet fáradt, túl sok inger érte, aludni szeretne (ringasd el, szoptasd meg); megunta/elunta az aktuális foglalkozást (adj ki egy különleges hangot, változtass a testhelyzetén, válts egy másik mozgásra pl. amiről tudod, hogy a baba szereti; éppen azért sír, mert a kedvenc gyakorlatát abbahagytad (ismételd meg még egyszer-kétszer).

Mit tegyél, ha a baba elaludt?

Az alvó babát soha nem zavarjuk meg a pihenésében. Élvezd ki, hogy a babád alszik, végezd magadon teljes figyelemmel a gyakorlatokat, az oktató ad neked külön feladatokat, ha szükséges. Közben pedig figyeld meg a többi mamát és babát gyakorlás közben, ebből is nagyon sokat fogsz tanulni. A tanultakat hazaviheted magaddal, és otthon gyakorolhatod majd a babáddal.

Hogyan jelentkezz?Baby-Yoga-06
Kérjük, hogy minden alkalommal jelentkezz be az órára, amikor tervezed, hogy jöttök. A bejelentkezést az órarendben az órára kattintva tudod megtenni. Ld. alább.

Oktató:

VALTER ÉVI

valtereva[1]

2. Baba-Mama torna

mom-and-baby-yogaA baba-mama tornára hathetestől kétéves korig lehet jönni a kicsikkel. A foglalkozás 60 perces, jól átmozgatja, erősíti, regenerálja a mamát, bevonva a mozgásba a gyermeke(ke)t is.
A foglalkozásokon rövid nyújtózkodás, bemelegítés után sorra erősítjük a test izmait, kiemelten törődve a láb egészségével, a gerinc ruganyosításával, a hasizmok regenerálásával, a vállak-karok és a mellizmok aktiválásával.
Ha valakinek szétnyíltak volna a hasizmai a várandósság alatt, kifejezetten jó, ha baba-mama tornát gyakorol, és irányítottan, lágyan, de szisztematikusan erősíti meg újra azokat. A mama vagy a babával, vagy a baba mellett dolgozik, végig figyelve, mi a jó a kicsinek, van-e kedve együtt tornázni, vagy éppen nincs. Picit nagyobb gyermek utánozhatja is az anyukát, de az sem baj, ha mással foglalja el magát éppen. Ezután rövid gátizomtorna következik, hogy a medencefenék izmai mihamarabb megerősödjenek, és ne léphessen fel egészségügyi probléma ezen a területen sem. Az órát rövid énekléssel, vagy verseléssel zárjuk.
A babával való együtt mozgás javítja a baba vérkeringését, összehangolja idegrendszerét, és elmélyíti a kapcsolatot a szülővel.

Oktató:

HORVÁTH FLÓRA

received_10206878501379151

 

 

2. Posztnatális jóga (tanfolyami jelleggel)

A posztnatális jóga elsődleges célja, hogy az anya jólétét biztosítsa, visszazárja testét a várandósságot és a szülést követően, és hogy segítségével az anya visszanyerje energiáját, erejét és középpontját. Abban különbözik a baba-mama jógától, hogy elsősorban az anyára koncentrál. A posztnatális jóga javítja a közérzetet és az életminőséget, pozitívan befolyásolja a babával és a családdal való kapcsolatot, fokozatosan felkészít az aktívabb sport, vagy jóga gyakorlására. A szülés után magunkra szánt figyelemmel sok olyan problémát is megelőzhetünk, amik a menopauza idején jelentkezhetnek.

Kinek ajánljuk a posztnatális jógát?

Az anya állapotától függően hüvelyi szülés után 3-6 héttel, császármetszés után 10-12 héttel már el lehet kezdeni a gyakorlást. Akkor is jöhetsz, ha több hónapja, esetleg több éve szültél, és szeretnél elkezdeni újra mozogni, vagy úgy érzed, valami még nincs a helyén és szükséged van támogatásra a biztonságos, fokozatos visszaépülésben. Különösen ajánlott akkor, ha a terhességed alatt vagy után sokat fájt a medencéd, csípőd vagy derekad. A posztnatális jóga nagyon jó alapot nyújt egy újabb, panaszmentes terhesség megalapozásához is.

FONTOS! A babádat 8 hónapos korig tudod hozni a foglalkozásokra. A nagyobbak már túlságosan elvonják az anyuákák figyelmét a gyakorlásról.

Mik a hatásai a posztnatális jógának?

  • légzőgyakorlatok segítségével egyensúlyba hozza a hormonháztartásodat, és ezzel segít kezelni az érzelmi hullámvasutakat
  • gyengéd gátizomgyakorlatokkal fokozatosan megerősíti a meggyengült medencefenekedet
  • célzott jógagyakorlatokkal kiegyensúlyozza és erősíti a gerincedívét
  • a szétnyílt, vagy császármetszés miatt sérült hasizmaidatfokozatosan visszazárja, erősíti a tested középpontját, a derekadat, a mély hátizmaidat és javítja az emésztésed
  • stabilizálja a medencéd, javítja az egyensúlyérzékedet, leföldel és központosít
  • lazítja a váll-és nyakizmaidat, így megkönnyíti a babád hordozását, szoptatását, és serkenti a tejtermelő mirigyeid működését
  • javítja az általános erőnlétedet, biztonságosan készít fel a rendszeres sportolásra
  • nyugtatja az idegrendszeredet, felszabadítja a nyaki idegpályáidat
  • relaxációs technikák révén ellazítja az anyát és a babát
  • újra otthonossá válsz a testedben, táplálod magad is, nem csak a babát
  • támogató oktató jelenlétében, támogató közösségbentalálkozhatsz más anyákkal és babákkal
  • elősegíti a terhességgel, szüléssel vagy az anyasággal járó érzelmi sebek begyógyulását, megelőzi vagy enyhíti a posztnatális depresszió tüneteinek kialakulását.

A módszerről

A posztnatális jógát a Birthlight rendszerén belül dolgozták ki, ami ma a világ egyik vezető szervezete a női egészség, a várandósság és az anyaság terén végzett oktatásban. A hagyományos jóga és jógaterápia elemeit ötvözi a természetes népek ősi megfigyeléseivel és praktikáival a női egészség terén. A posztnatális jógán egy olyan szemléletet szeretnénk megmutatni és megéreztetni az anyákkal, hogy a külső elvárás helyett belülről tekintsenek testükre, és türelemmel, fokozatosan, biztos alapokra fektetve épüljenek vissza szülés után. Ehhez egyrészt tudatosítjuk azokat a fiziológiai változásokat, amik a nő testében a szülés utáni hónapokban végbemennek, hogy az anyák maguk is megértsék, min mennek keresztül. A jógával pedig mindezek harmonizálására kínálunk egyszerű gyakorlatokat.  Képletesen szólva a posztnatális jóga ahelyett, hogy lyukakra papírvárat építene, először a lyukakat zárja vissza, hogy erős belsővel, stabil középponttal, és visszaépült belső izmokkal engedje el az anyákat.

Az akutálisan induló tanfolyamainkért KATTINTS IDE!

Oktató:

ILLÉS FLÓRA

 

 

Aktuális babás foglalkozások a héten

<< Előző hétKövetkező hét >>2017. november 20. hétfő -- 2017. november 26. vasárnap
<< Előző hétKövetkező hét >>2017. november 20. hétfő -- 2017. november 26. vasárnap