Anyukaként sokszor nehéz elcsípni az időt a jógázásra, valahogy mindig estére tolódik, aztán majd inkább reggel, végül holnap, na majd a jövő héten. Egyszer csak azon veszed észre magad, hogy beálltál azoknak a táborába, akik szent meggyőződésük, hogy család mellett luxus a jóga. Íme néhány tanács, hogy hozd vissza az életedbe a jógát.
.

Gyakorolj otthon

Sokan, mielőtt anyukák lesznek, alig gyakorolnak otthon. Persze a stúdióban való gyakorlás csodálatos, kell is, hogy együtt, oktatóval gyakoroljunk. De valljuk be, friss anyukaként nem csak a saját időbeosztásodhoz alkalmazkodsz, és egyébként is, van valami igazán feltöltő abban, hogy egyedül jógázol. Gyakorolj, mielőtt a gyerkőcöd felébred reggel, igazodj a napközbeni alvásaihoz, vagy gyújts pár gyertyát és tekerd ki a matracod a nap végén. Egyszerűbb lenne számtalan más dolgot csinálni a ház körül vagy a vállalkozásodon dolgozni, de ha először a gyakorlást választod, az megalapozza az egész napodat, máshogy fogod csinálni az összes dolgot, ami rád vár.

Ha magadat sorolod előre, képes leszel világosabban látni, mélyen lélegezni, türelmesnek lenni és szeretetből is többet adni a körülötted lévőknek.

Legyél megengedő

Főleg azzal kapcsolatban, hogy mennyi időt és energiát teszel a gyakorlásodba. Van, aki, úgy gondolja, ha nem veted be az egész ászana repertoárod és nem tartod ki a pózokat hosszabb ideig, az nem is számít igazi gyakorlásnak. Ez nem igaz.

Egy szülő élete tele van megszakításokkal, nem mindig tudod befejezni, amit elkezdtél, lehet, hogy pár perccel kezdés után már abba is kell hagynod, hogy a gyerekekkel törődj. Néha a maximum, amit ki tudsz hozni a napból saját gyakorlásod szempontjából, az egy 5 perces mélylégzés.

Bele tudunk esni abba a csapdába, hogy bele akarjuk erőszakolni a jóga gyakorlásunkat egy dobozba, így és így kell kinéznie, így és így kell, hogy érezzem magam tőle. Minél inkább megengedő tudsz lenni az idővel és energiával, amit a jógagyakorlásodba teszel, annál többet tudsz kihozni abból, amit végül tényleg gyakorlásra szántál. 5 perc is meg tudja változtatni a gondolataid irányát és az egész napodat.

Alakíts ki egy hívogató tered

A jóga csodája abban rejlik, hogy igazából csak egy matracra és egy matracnyi helyre van szükséged, de ha a környezetet annyira hívogatóra alakítod, amennyire csak lehet, könnyebben fogsz gyakorolni. A füstölők és a mécsesek sokat segítenek. Tehetsz ki képeket azokról, akiket szeretsz, vagy olyan tárgyakat, amik sokat jelentenek Neked és a szeretteidtől kaptad őket. Ez emlékeztet arra, hogy ha magadat sorolod előre, nekik is több szeretetet tudsz adni.

Vond be a gyerkőcöd

Ha még pici a gyerkőcöd, nem igazán fogja érteni a jóga koncepcióját, de biztosan élvezni fogja, hogy körülötted (vagy rajtad) van, amikor gyakorolsz. Így persze egész más lesz a gyakorlás, de érdemes átgondolni két dolgot: Egyrészt az élet maga tele van zajjal és mindenfélével, ami elvonja a figyelmed. Micsoda lehetőség, hogy élesben próbáld ki azokat a technikákat, amiket a jóga tanít a zaj csendesítésére, a problémák kezelésére.  A légzést például bármilyen helyzetben tökéletesen alkalmazhatod, nem csak a matracod (vágyott) csendjében.

Másrészt nagyon jó, ha a gyermeked látja, hogy gyakorolsz. Ha semmi mást nem tudsz tanítani neki, csak azt, hogy milyen fontos szeretni önmagunkat és gondoskodni önmagunkról, akkor olyat adsz át, ami az egyik legfontosabb feladat szülőként. A világnak több jógira van szüksége és mivel évezredek óta tanítással adják át a következő nemzedéknek, most te is kiveheted a részed ebből a folyamatból.

Forrás: mindbodygreen.com

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel, hogy ők is elolvashassák!