Dinamikus jóga

Kezdés: 2017.09.12. (kedd) - 09:00 - 10:00 | Helyszín: Blaha BRAHMA terem | Oktató: HORVÁTH FLÓRA

images (3)A dinamikus jóga a légzés kontrollja révén meditatív, de közben intenzíven megmozgat. A gyakorlástól a test erőssé, izmossá válik. Segít, hogy könnyebben bírd a hétköznapi igénybevételt; a dinamikus állóképesség javítása okán jobban helytállsz majd a napi rohanásban. A stressz által keletkező felesleges feszültséget a mozgás szintjén is levezeti. Javítja a közérzetet és erősíti az immunrendszert. Olyan teljeskörű testedzés, ami izületkímélő, de mégis lendületes. Az alakformáláson túl rendkívül jól ruganyosít, a gerincet erősíti, karbantartja. Megszünteti az ülőmunka által felgyülemlő fizikai fájdalmakat, segít a már létrejött anomáliák felszámolásában.

Ezért persze tennünk kell. Akár kezdőként, akár gyakorlott jógásként jössz az órákra, valószínűleg megizzadsz, fizikailag elfáradsz majd, de kellemesen könnyednek és energikusnak érzed majd magad utána. Ez az energikusság mentálisan is megjelenik. A reggeli gyakorlások alkalmával – mivel alvás után érkezel – tettrekészen fogod tudni végigélni a napot. Az esti gyakorlás hosszabb, az óra végi relaxáció hangsúlyosabb, így felkészítve a testet az intenzív mozgás utáni esti pihenésre.

 A dinamikus jóga órákon a klasszikus hatha jóga ászanáit folyamatos áramlásban, a légzéssel egybekötve vesszük fel. A folyékony,  puha légzésre különös gondot fordítunk. Mivel a gyakorlatokat légzésszinkronnal végezzük, a légzés ilyenfajta kontrollálása végett javul a vitálkapacitás, légzésünk minősége változik. Ennek rengeteg pozitív élattani hatása van (pl. allergiás vagy légúti megbetegedések javulása, elhagyása).

A gyakorlatsorokat többször is végezzük. Lehet egy gyakorlatsor hosszabb, de állhat akár két-három mozdulatból is; ilyenkor jobban lehet figyelni az ászana precíz végrehajtására. Néha (általában egy csúcsgyakorlatban, vagy az óra végi levezetésben) egy-egy testhelyzetet kitartunk hosszabban, hogy adott esetben pontosítsuk azt, vagy, hogy felfedezzük az állandóságot a mozgásban, így is figyelve önmagunkat a pillnatban. A dinamikus jóga nagy koncentrációt, éber jelenlétet igényel. Ez a figyelem okozza az egyhegyűséget, ami annyit jelent, hogy behúzódunk a tevékenységbe, kizárva a felesleges gondolatokat. Az áramlásban vezet el önmagunkhoz, megtapasztalva akár a meditációt cselekvés közben.

Egy ilyen óra a gyakorlót hosszú távon szellemileg frissé, energikussá teszi, testét erőssé, de rugalmassá, hajlékonnyá varázsolja.

Szeretettel várunk az órákon!

Erre az órára már nem tudsz bejelentkezni, várunk szeretettel legközelebb!
Erre az órára már nem tudsz bejelentkezni, várunk szeretettel legközelebb!