Autogén Tréning

“CSAK AKKOR SZORONGJ HA ÉLVEZED…!
Prof. Dr. Bagdy Emőke

Az Autogén Tréning egyike a leghatékonyabb, tudományosan igazolt relaxációs technikáknak.  A test ellazításán keresztül segít egy olyan nyugalmi állapot létrehozásában, amely pozitívan befolyásolja testi–lelki–érzelmi állapotunkat. Visszaállítja a szervezet önszabályzó képességét, korrigálja az élettani folyamatokat, a szervezet egészét harmonizálja. Könnyen megtanulható, a mindennapi életbe egyszerűen beilleszthető. A 12 alkalmas tréning kiválóan alkalmas arra, hogy újratanítsuk az idegrendszerünknek a nyugodt, kiegyensúlyozott működést.

Hogyan sajátathatod el a technikát?

A technika bárki által elsajátítható. A 12 alkalmas tréning során a csoporttagok hetente 1,5-2 órában találkoznak a gyakorlatvezetővel, aki a találkozások alkalmával meghatározott sorrendben, fokozatosan tanítja meg a gyakorlatokat, miközben a gyakorlás során felmerülő élmények, érzések tudatosításával tovább mélyül önismeretünk. A tanfolyam során akár konkrét élethelyzetekre, problémákra, testi- lelki nehézségekre is tudunk célzottan hatni. A tanulási fázis alatt fontos a napi rendszerességű gyakorlás. Azaz valódi pozitív változások eléréséhez nagyon fontos a tanfolyamon kívüli idő és energia ráfordítás is.

Az Autogén Tréning hatásai:

Az AT a leginkább kutatott és vizsgált relaxációs technika, számos tudományos hatásvizsgálat bizonyítja hatékonyságát. Több, mint egy általános relaxáció mind hatásmechanizmusát, mind eredményeit illetően hiszen konkrét fiziológiai változásokat idéz elő a szervezetben, amelyek visszahatnak lelki folyamatainkra, érzésvilágunkra egyaránt.

Fiziológiai hatásai:

– lassítja a szívverést
– lassítja a légzést
– csökkenti az izomfeszültséget
– csökkenti a koleszterinszintet
– serkenti az alpha agyhullámokat
– serkenti a vér áramlását a karokban és a lábakban
– erősíti az immunrendszert
– megszünteti a fejfájást
– segít megszabadulni a függőségektől
– segít a menstruációs panaszok enyhítésében
– fokozza a boldogságért felelős hormon, az endorfin termelését

Pszichológiai hatásai:

– fejleszti a fájdalomtűrő képességet
– csökkenti a szorongást
– enyhíti a depressziót
– megkönnyíti a stressz  kezelését
– enyhíti a fáradtságot

A tanfolyam végére a résztvevők képesek lesznek az autogén tréning, mint relaxációs technika önálló alkalmazására, valamint az életükben problémaként felmerülő kérdések hatékonyabb kezelésére javuló önismeretük eredményeképp.

Az Autogén Tréning gyakorlásának további pozitív hatásai:

  • segítség az alvásproblémákkal küzdőknek (könnyebb lesz az elalvás, mélyebbé, pihentetőbbé válik az alvás);
  • javíthatjuk a koncentrációs képességünket, összeszedettséget;
  • oldhatjuk vele a feszültséget, szorongást; ellenállóvá tesz a napi megterhelések, stresszhelyzetek ellen;
  • mozgósítja és felszabadítja a belső tartalékokat, energiát;
  • optimalizálja a vérnyomást, csökkenthető a fejfájás;
  • segítség nehéz élethelyzetek megoldásában, nagyobb próbatételekre való felkészülésben;
  • visszahozhatjuk általa a kontrollt életünkbe.A 12 hetes autogén tréning tanfolyamon való részvétel előfeltétele egy egyéni, előzetes konzultáción való részvétel, melynek időpontja a honlapon keresztül történő jelentkezést követően kerül egyeztetésre e-mailben.A heti egy személyes találkozót napi 2 x 5-10 perc gyakorlással és naplóírással szükséges a jelentkezőknek kiegészíteniük, a módszer tökéletes elsajátítása érdekében.

 

A tréninget vezeti:

Tanító-Konkoly Gabriella  mentáhigiénés szakember, képesített autogén tréner, pszichodráma asszisztens

Mentálhigiénés segítő szakember képesítésemet a Károli Gáspár Református Egyetemszereztem, az autogén tréning (AT) módszerét a Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesületnél sajátítottam el.
Mentálhigiénés szakemberként olyan pszichológiai értelemben vett egészséges embereknek nyújtok segítséget, akik a stressz okozta tüneteik enyhítésére, az önismeretük fejlesztésére, önmaguk és saját belső erőik kibontakoztatására illetve az élethelyzetükből fakadó nehézségék megoldására, meghaladására törekednek.
Fő tevékenységem az egyéni és a csoportos relaxációban és önismereti munkában való kísérés, amelyet magánpraxisban végzek Budapesten, a XII. kerületben. Önkéntes munkát végzek lelki tanácsadóként egy szolgálat keretein belül. Gyakorlati munkáim mellett óraadóként tanítok  a Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézetében.

Egyéb végzettségeim:
Napfogyatkozás Egyesület: Gyászcsoport vezető
Integreatív Hipnoterápiás Egyesület:  Fejlődéslélektan és Pszichopatológia képzés, NLP
Magyar Pszichodráma Egyesület: Pszichodráma asszisztens, jelenleg felsőfokú drámavezető képzésben

Hiszem és tapasztalom, hogy az időben elkezdett belső, önismereti munka, a helyes stresszkezelés és a relaxáció segíti a mindennapi és a krízis helyzetekkel való megküzdést, a lelki egészség megőrzését és az életminőség javulását.

Az autogén tréninggel mind egyéni, mind csoportos formában foglalkozom.

Szeretettel várok minden érdeklődőt!

Jelentkezés:

A megfelelő időpontra kattintva az alul lévő űrlap kitöltésével – ezek után keresünk a részletekkel kapcsolatban.