Ha előfordult már veled, hogy úgy érezted: túl sokat ettél össze, vagy éppen túl nagy volt a buli és felöntöttél a garatra – bárkivel megesik egyébként – és a szervezetednek egy kis tisztulásra lenne szüksége, szeretnél valami “tisztítót” enni, akkor ez a poszt pont neked való.

Mint tudod, két fajta ételre osztja az ájurvéda az ételeket: az egyik, amelyik mérgez, a másik, ami gyógyít. Az alábbi alapanyagokból készülő ételek – vagy elve már a kész ételek – inkább segítenek a szervezetednek megkönnyebbülni és kitisztulni. Ne felejtsd el, hogy annak ellenére, hogy ilyen ételeket eszel, közben nem árt, ha mozogsz (jógázol), nem iszol alkoholt és elhagyod a finomított élelmiszereket, pl. a finomított cukrot az étrendedből.

Még egy tanács: ne feledd, hogy az egészséges táplálkozás és a diéta lényege a mértékletesség és a változatosság! Ha csak zöld teát iszol, ha csak ezeket az ételeket eszed – és nem kombinálod hosszú távon mással is -, az hiánybetegséghez vezethet! Az örökös diétázás és méregtelenítés bizony ugyanolyan kártékony, mint a zsíros cupákok és a túlzott alkoholfogyasztás!

 

Vízitorma

Watercress[1]

Még sosem ettél? Nyugi: a torma is megfelelő. Teheted szendvicsbe, salátára, vagy készíts egytálételt egy kis szójaszósszal, fokhagymával és tormával – az íze burtális(an jó), és úgy megkönnyebbül a májad, hogy csak pislogsz.

 

Citromos víz

Lemon-Water[1]

A citrom amúgy is remek C-vitamin forrás, de segít a testednek méregtelenedni és zsírt égetni. Minden reggel forró vízbe csavarj egy kis citromot – segíti az emésztést és lúgosít is (a citromsav – logikus).

Sötét leveles saláta

Dark-Leafy-Greens[1]

Rengeteg módja van, ahogy beépítheted az étrendedbe – eheted nyersen, beledobhatod a levesbe, vagy dzsúzba, vagy meglocsolhatod citromlével (ecettel) és olivaolajjal. Ugyancsak az emésztésedet segíti és méregteleníti a szervezetet a szmog és a gyomirtóktól.

 

Friss gyümölcs

Fresh-Fruit[1]

Vitaminokkal, antioxidánsokkal és rostokkal tele, újabb olyan dolog, ami kötelező az egészséges étrendhez. Ha zsíros kajával, vagy sok piával töltötted a hétvégét, nincs jobb annál, ha reggelire eszel egy gyümölcssalátát.

 

Káposzta

Cabbage[1]

Bár a káposztát a Távol-Keleten újévkor eszik, hogy szerencsét és gazdagságot hozzon, itthon pedig a tölött káposzta a legsikeresebb karácsony táján, mi most mégsem emiatt és ilyen formában javasoljuk, hogy egyél. A káposzta ugyanis segít a májadnak lebontani a méreganyagokat – a legjobb, ha leforrázod, és almával, mogyoróval, dióval és csonthéjasokkal kevered. (Nem kell agyonbonyolítani a darált hús-zsír-rizs-hagyma-füstölt hús kombóval).

 

Articsóka

Artichokes[1]

Számos tanulmány bizonyította, hogy az articsóka a májadnak és a hólyagodnak is jót tesz – segít az epeműködésed helyreállításában, ami az egészséges emésztés egyik alapfeltétele. Az articsóka természetes méregtelenítő étel.

Cékla

Beetroot-juice-supplementation-may-boost-time-trial-performance_strict_xxl

Az antioxidánsok termelését segíti a májadban – sütve, főzve, vagy akár savanyúságként is egészséges!

 

Gyömbér és fokhagyma

114238415[1]

A máj jó barátai ők is: a felhalmozódott szabadgyököket segítenek kiszűrni a szervezetedből. Legfeljebb majd sokat mosol fogat utána.

 

Zöld tea

greentea3_0[1]

A oks kaja után bizonyosan sokat is kell inni: a flavonoid miatt megnöveli a májad aktivitását és a méregtelenítő enzimek működését.

 

Magvak

Whole-Grains[1]

Válaszd a teljes kiőrlésűt, ne a finomítottat! Mindenfajta diéta alapanyagai, akár méregtelenítő, akár nem. Nagyon táplálóak, tele vannak antioxidánsokkal és iszonyat sok bennük az élelmi rost – amitől rendszeresen és megfelelően fogsz oda járni, ahová az uralkodók is egyedül mennek.

 

 

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel, hogy ők is elolvashassák!